۱۳۸۸ اسفند ۱۸, سه‌شنبه

فست فود

یکی از تفاوتهای ایران و بقیه دنیا عدم وجود فروشگاهها و رستورانهای زنجیره ایه. مثلا مک دونالد که یکی از ارزونترین رستورانهای فست فوده رو در نظر بگیرین. هر جایی که برین-واقعا هرجایی- در چند قدمیتون حتما یه دونه مک دونالد پیدا میشه. و مشخصه مهمش اینه که کیفیت غذاش همه جا یه جوره. شما اگه در هر مک دونالدی بگین "مک چیکن" یک جور ساندویچ تحویلتون میده با یک قیمت و با یک کیفیت. ایران که بودیم تعطیلات عید نوروز حتما با ماشین می رفتیم مسافرت. در بین راهها اگه بچه ها گرسنه میشدند واقعا جرات نمی کردیم از غذاهای رستورانهای بین راهی بخوریم. حتی اگر رستوران مطمئنی که بهمون معرفی شده بود پیدا می کردیم معلوم نبود بچه ها غذاشو دوست داشته باشند. درایران رستورانها طعم غذا و قیمت متفاوت دارند .همینطور یک پرس غذا هرجایی حجمش متفاوته. یک پرس غذا تو یک رستوران برای دو نفر کافیه و در یک رستوران یک نفر رو هم سیر نمی کنه.حالا که نزدیک عیده یاد این موضوع افتادم و فکر کردم اگه همین فست فودهای زنجیره ای در ایران هم بود چقدرزندگی آسون تر میشد.

۱۲ نظر:

Farhood Online گفت...

شکل و مزه ي بعضی از ساندويچ هاي مک دانلد تو اروپا با اينجا فرق ميکنه. اگه ندونی، سفارش ميدی ميره تو پاچه آدم p:

مریم گفت...

فرهود آنلاین
:) جدی ؟ به هر حال همین که حتی تو یک کشور هم اندازه و مزه و قیمت یکسان باشه خیلی مهمه نه؟ تو ایران اول که آدم جرات نمی کنه از جایی که نمی شناسه ساندویچ بخره در ثانی اگه یک جایی خوب باشه فقط همون یک مغازه است دیگه جایی مثل اون پیدا نمیشه. تازه ممکنه کیفیت ساندویچ یه مغازه بعد از چند وقت تغییر کنه.

ava گفت...

باهات موافقم.

Farhood Online گفت...

Kaamelan dorost migi

ناشناس گفت...

مرسي از جواب مريم خانوم
ايشالا كه امسال هم مث سالاي گذشته عيد خوبي داشته باشين همراه ساير ايرانيهاي كانادا. از اينجا به دوستاي خوبم كه كانادا هستن هم تبريك ميگم
ايمان صميمي

ناشناس گفت...

hi, where are u now?
do u think finding a n apartment for rent in the midde of june is hard?
?
you write which college dormitory is good to rent in toronto??
do u think opening an account in RBC is better or Td
regarding trnasaction ,takhfif

?
thanks in advance

محمد گفت...

من خودم تو پوشاک اصلا دنبال برند نیستم ولی تو خوراک خیلی دوست دارم غذاهای معروف و مشخص بخورم.
مثلا بستنیهای ایس پک یا بوف یا هایدا خوراکمه! هر کی هم بگه بوف کیفیتش بد شده ولی من بازم ترجیح میدم بوف بخورم تا یه مغازه ی بی نام و نشون! تو این سفر دبی هم 3 وعدش رو مک دونالد خوردم. عجب سیب زمینی سرخ کرده هایی و عجب بستنی هایی داشت!)

مریم گفت...

ناشناس
پارسال که ما تورنتو بودیم سنکا کالج(SENECA COLLEGE) سوییت مبله اجاره ای داشت.میتونین برای کوتاه مدت از اون سوییتها اجاره کنید. برای اینکه از قیمت اجاره خونه و آپارتمان مطلع بشین میتونین سایت www.viewit.com رو ببینید.
در مورد حساب بانکی ما اولش در بانک تی دی حساب باز کردیم . 1000 دلار مارو نگه داشته و اعتبار ویزامون رو هنوز از 700 دلار افزایش نداده .(الان دوسال میگذره). همسرم بعدا در بانک اسکوشیا حساب باز کرد5000 دلار ویزاش جاداره و چند تا مزیت دیگه هم داره مثلا هر خریدی که با ویزاش می کنه یه مقداری بهش بر میگرده. تی دی این امکان رو نداشت .همچنین اسکوشیا به راحتی5000دلار لاین آو کردیت داد در صورتی که تی دی نداد.

محمد عزیز
فرایز یا همون سیب زمینی سرخ کرده مک دونالد معروفه از همه جا بهتره:) من کلا فست فود نمی خورم.یعنی خیلی به ندرت.. ولی از اونایی هم نیستم که اصلا به بچه هاشون فست فود نمیدن. اگه مثلا موقع خرید بچه گرسنه بشه فست فود رو به بیسکویت براشون ترجیح میدم. و خیلی هم حساسم به اینکه متوجه بشم بچه الان گرسنه است.

ناشناس گفت...

merci maryam khanoom
az nazar chargi ke mishi baraye transaction kodam bank bishtar charge mikonad

shoma fekr mikonid baraye rozhaye aval hostel khob bashad

agar hostel monaseb,amni mishenasid dar toronto lotfan benevisid
merci

محمدرضا گفت...

مک دونالد رو که اجازه نمیدهن رسما بهش!

درسته استاندارد غذاهاشون تعریف شده ست ولی اینجوری مثل کشور ما خوبیش اینه که تنوع بالایی داره
و عدم اطمینان که همین هیچانش رو زیاد میکنه!!

مریم گفت...

ناشناس
تعداد ترنزکشن مجانی که با هر دبیت کارت میشه انجام داد بستگی به پول اولیه ای داره که تو حساب گذاشتی (همون پولی که اونا نگهش داشتن!!) مثلا ما که 1000 دلار تو بانک تی دی گذاشتیم فکر کنم ماهی 10 تا ترنزکشن مجانی با دبیتمون می تونیم داشته باشیم.(شامل چک و..) اگه بخواهیم بیشتر داشته باشیم دقیقا یادم نیست 30 یا 50 سنت برای هر ترنزکشن باید پرداخت کنیم. تا اونجایی که میشه باید تعداد ترنزکشن رو کمتر کرد. البته این که میگم شامل ویزا نمیشه. ویزا کارت رو هرچی می خوای می تونی در طول ماه بکشی بابتش شارژ نمیشی. در مورد هتل اصلا نمی دونم چون ما تورنتو هتل نرفتیم.

من خیلی اطلاعات زیادی ندارم در زمینه های بانکی.. شما وقتی می خواهین تو بانک حساب باز کنید چندین مدل پلن بهتون ارائه میدن و کلی براتون صحبت می کنند. می تونین با چند تا بانک صحبت کنید.
محمدرضا عزیز
مک دونالد رو که می دونم. ولی کلا جای فروشگاههای زنجیره ای در ایران خیلی خالیه. به خاطر قیمت و کیفیت یکسان. خدماتشون واقعا عین همدیگه است حالا هرجا که باشند.آره کشور ما اند هیجانه:))

ناشناس گفت...

merci maryam yadegar for your reply,
i think you found skilled worker job,?
?
that is nice
thanks bye

درباره من

Fort McMurray, Alberta, Canada
آن‌ها که مرا می‌شناسند، می‌دانند اگرچیزی به دلم بنشیند با دیگران تقسیمش می‌کنم. آخر در میان این همه زشتی، چه خوب است وقت بشود هر چند روزی یک بار، هر آن‌چه چنگی به دل زده است را آدم جایی بگذارد برای پیشکش...