۱۳۸۸ خرداد ۱۱, دوشنبه

در خونه ها چه جوری باز میشه؟

در مورد خرید خانه دوست عزیز مهاجر ونکور به نقل از وبلاگ بسیار خواندنی م.لا.حسنی یک پست خیلی عالی گذاشته ، من هم دوست داشتم یکی از مواردی که برام جالب بود رو اضافه کنم.
چیزی که نظر منو جلب کرد یک جسم آبی رنگ آویزون شده به دستگیره خونه هایی بود که برای فروش گذاشته شده بودند.بعدا متوجه شدم این اجسام مرموزیا Lock Boxesحاوی کلید در اون خونه هاست و فقط نماینده ریل ایجنت می تونه اون کلید رو برداره.
وقتی یک ایجنت ( من مترادف فارسی برای این ایجنت پیدا نمی کنم به دادم برسین بگم بنگاه؟)خونه ای برای فروش میزاره یکی از این لاک باکسها در خونه آویزون می کنه که کلید در خونه توشه و این لاک باکس فقط با کی پد مخصوص سیاه رنگ(در عکس) باز میشه. نماینده بنگاهی که می خواد خونه رو به شما نشون بده کدش رو به کی پد وارد می کنه و در مقابل لاک باکس میگیره و بازش می کنه وکلید رو برمیداره.
نمایندگان بنگاه باید هر شب اطلاعات کی پدشونو در سایت اینترنتی مشخصی دان لود کنن تا اطلاعات مربوط به زمان دیدن هر خونه توسط ریل ایجنتها در یک دیتا بیس ثبت و نگهداری بشه. یعنی همیشه لیستی از ریل ایجنتها در هر زمانی که هر خونه رو دیده اند موجوده.
این سیستم از ساعت مشخصی از شب تا 9 صبح کار نمی کنه یعنی کسی نصفه شب نمی تونه ازش استفاده کنه.

۵ نظر:

ناشناس گفت...

سلام مریم جان
مترادف فارسی : مشاور املاک
ولی این کجا و آن کجا ( اینجا هرکی دنبال پول یا مفته و ....) میشه مشاور املاک .
خیلی جالب بود . مرسی
شبنم

پوريا گفت...

خيلي عالي بود مريم جان.ممنون از لينكت. كاش باز هم بيشتر از جزييات خريد خانه بنويسي.
پ.ن. فكر مي كنم "آژانس معاملات مسكن" معادل خوبي براي ايجنت باشه

پیمان-سیدنی به روایت تصویر گفت...

خیلی سیستمک جالبیه باهاش برخورد داشتم

ملا حسنی گفت...

من تازه شما را کشف کردم. هم ولایتی هم که هستیم.

کامیار گفت...

سلام و تشکر از مطالبتون. فقط نمی‌دونم چرا بعضی از عکسها باز نمیشه؟
تشکر

درباره من

Fort McMurray, Alberta, Canada
آن‌ها که مرا می‌شناسند، می‌دانند اگرچیزی به دلم بنشیند با دیگران تقسیمش می‌کنم. آخر در میان این همه زشتی، چه خوب است وقت بشود هر چند روزی یک بار، هر آن‌چه چنگی به دل زده است را آدم جایی بگذارد برای پیشکش...