۱۳۸۹ اسفند ۲۹, یکشنبه

نرم نرمک می رسد اینک بهار

سال نو مبارک
سال 1390 رسید و ما در آستانه دهه جدید قرار گرفتیم. دهه نود! برای همه شما دوستان خوبم سال خیلی خوبی آرزو می کنم. سال 89 سال عجیبی بود برام. تجربه های استثنایی داشتم که شرحش بماند برای بعد...

توضیحات در مورد هفت سین: اینجا هر چی بزاری برای سبزه به شدت و سرعت و عین لوبیای سحر آمیز رشد می کنه. به نظرم بذر همه چیز مثلا اصلاح شده یا یه کاریش کرده اند که زود رشد کنه. این سبزه در عرض چند روز همچی بلند شده بود که دیدم حتما باید بزارمش یه جای خنک تر. خلاصه سبزه ای که گذاشته بودم رو سر لباسشویی که جایی است که از توی خونه خنک تره با روشن شدن لباسشویی تکون خورده بود و افتاده بود پایین . صحنه فجیعی بود سبزه ای که برعکس افتاده و له شده :( بعد از وسطش تونستم اینقدر سبزه رو دوباره احیا کنم بزارمش اینجا. برای همینه که سبزمون شده عین کپر بی صاحاب.


۱۴ نظر:

Unknown گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
امی گفت...

مریم جان من ظاهراً سریع تر از گوگل ریدرم اومدم وبلاگتون، چون هنوز آپ شدن وبلاگتون رو برام نشون نمی ده! سرعت عمل رو دارین؟!
چه سفره هفت سین زیبایی چیدید، کاملاً حال و هوای بهار رو به خونه تون آورده، اون سبزه تازه نصف سبزی اصلیه؟! بابا دست مریزاد!
پیشاپیش سال نو رو بهتون تبریک می گم و صمیمانه آرزو می کنم در سال جدید سلامتی و رضایت و سعادت و موفقیت در درس و ... باز هم نصیبتون بشه و یکی از بهترین سال های زندگیتون رو در پیش رو داشته باشید.
راستی اون نظری که حذف شد مال من بود، یعنی همین کامنت بود اما چون یادم رفته بود اسمم رو بذارم حذفش کردم و بعد دوباره اینجا همون رو کپی کردم.

مریم گفت...

ممنونم امی جان
فدات شم که اینقدر با معرفتی:)
منم برای تو و همسر نازنین روزهای خیلی خوب و پر نشاط و عشق آرزو می کنم و امیدوارم خداوند هر چه که بهتر است بر سر راهتون قرار بده.
در مورد سبزه... اگه می دیدی چه سبزه خوبی شده بود. توس سینی گرد درست کرده بودم. اصلا باور کردنی نیست چطور اون با حرکت لباسشویی پرت شده بود پایین...

ناشناس گفت...

Dokhtar amoo ,
Eydet moabark, ishal keh saleh khaily khoobi bashe bara shoma. Masha yechagdr ham khosh salighe hastin, hasft sine shoma khaily ba salighe va zibast.
Roozhatoon hame ziba va bahari bashe.

Regards
Reza-BC

غزلک گفت...

سال نو شما مبارک،هفت سینم خیلی خوشگله

رز گفت...

مریم جان سال خوبی را برات ارزو میکنم .
هفت سین خوشگلی داری!

مریم گفت...

رضا جان پسر عموی نازنین
ممنونم:) عید شما هم مبارک. چشمتون قشنگ میبینه. (پسر عمو شما از من تعریف نکنی پس کی تعریف کنه:) امیدوارم سال خوبی برای همگی باشه.

غزلک جان غزلک
سال نو شما هم مبارک و ممنونم عزیزم.

رز گل بانو
مرسی. فدات شم لطف داری. امیدوارم سال خوبی برای همه باشه.

shadi گفت...

salam maryam joon sale noton mobarak.baratooon behtarin chizharo az khoda mikham,ishala sale por az shadi va salamati va movafaghiata va aramesh dashte bashid.

امیر حسین گفت...

سال نو مبارک ! ایشالا سال خوبی در پیش داشته باشین

از دیار نجف آباد گفت...

به به
سلیقه و حوصله را ببین... دستتون درست. ماشاالله که چه پرحوصله؟ البته داشتن دوتا دخمل توی خونه هم بی تاثیر نیستا... میدونم که میخوای بگی دست به دلت نذارم و دریغ از یه ذرّه کمک اونا....آخه خودم هم توی خونه مثل دختراتو دارم.

بهرحال اگر که دیوان با تعبییر فال حافظ برایم آشنا نباشد؛ خوب به یاد دارم که سفره ی هفت سین پارسالتان را کنار دیواری چیده بودید و همین سفره ی سنتی ایرونی با اون نقش کاجهای سرکجش (بوته جــِقه) در پشت زمینه ی هفت سین، خاطره ساز ذهن من شد و باز امسال!

دمتون گرم که سنتهای فرهنگی و ایرونی رو هنوز زنده میدارید و به فرزندانتون آموزش میدید. آرزو میکنم که روزگارتان به زیبایی گــُل امــا عمر خوشبخی هایتان به بلندای کشهکشانها باشد. درآخر بجای تبریک تکراری این روزها:

«ایام را از شما مبارکباد
ایام می آیند تا برشما مبارک شوند
مبارک شمایید...» مقالات شمس تبریزی

درود و دوصد بدرود... ارادتمند حمید

sharifeh گفت...

چه دعایی کنمت بهتر از این:
خنده ات از ته دل ، گریه ات از سر شوق ، روزگارت همه شاد سفره ات رنگارنگ و
تنی سالم و شاد ..... که بخندی همه عمر,,,,,,عیدت مبارک مریم جون

Nastaran گفت...

Maryam jan , eidet mobarak. ba arezouye sali sarshar az shadi va movaffaghiat. 7seenet ham kheyli khoshkele....shad bashi hamishe

ava گفت...

kheili khoshgele!
eydet mobarak maryam jan.

مریم گفت...

شادی جان
ممنونم سال نو شما هم مبارک باشه. منم برای تو سال خیلی خوبی آرزو می کنم.

امیرحسین عزیز
سال نو مبارک. سال خوبی در پیش رو داشته باشین.

آقا حمید عزیز
چه خوب یادتونه. درسته این بقچه یادگاری مامان با این بته جقه هاش فقط عید تا عید بیرون میاد برای سفره هفت سین. دخترهای شما هم تو خونه کمک نمی کنند؟ من که واقعا برای آینده اینا نگرانم!

شیرین نازنین
دوست گل خودم. چقدر دعاهات چسبید خواهر
:) ممنونم. منم متقابلا همین آرزوها رو برای تو عزیز دارم.

نسترن عزیز
سال نو مبارک..امیدوارم سال خیلی خوبی برای همگی باشه.قربان تو

آوا جونم
کی خوشگله؟ منو گفتی یعنی الان(آیکون آدم فرصت طلب خود شیفته:)) عید شما و وروجک و همسر گرامی هم مبارک باشه.

درباره من

Fort McMurray, Alberta, Canada
آن‌ها که مرا می‌شناسند، می‌دانند اگرچیزی به دلم بنشیند با دیگران تقسیمش می‌کنم. آخر در میان این همه زشتی، چه خوب است وقت بشود هر چند روزی یک بار، هر آن‌چه چنگی به دل زده است را آدم جایی بگذارد برای پیشکش...