۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۰, جمعه

سونامی

یعنی خدا نکنه من یه ذره سرم خلوت بشه آی خرج میزارم رو دست شوهر جان آی خرج میزارم که خودش هم ندونه از کجا خورده.. دیروز که همینجوری که از سر بیکاری به اسباب و اثاثیه خانه می نگریستم! احساس کردم چقدررر این میز ناهارخوری ما کوچیکه! و متعاقب اون وقتی چرخی زدم احساس کردم چقدررر این مبلهای نشیمن بزرگند!! و بعد باز متوجه شدم اصلا اگه تغییرهای در حد سانامی (ویا شاید حتی تسانامی) تو اثاثیه بوجود نیاد روز من شب نمیشه و من خواب و خوراک ندارم با این مبلمان... بعد هم شروع کردم به تحقیق و تفحص آنلاین..حالا نگرد کی بگرد. فعلااز اشلی اینها رو پیدا کردم: این و این
بعد هم چون خیلی احساس دیزانری بهم دست داده می خوام چند تا از دیوارها رو هم رنگ کنم . اینجا یکی از کارهایی که خانومها برای خونه خودشون اغلب انجام میدن نقاشی ساختمونه. نحوه خرید رنگ هم اینجوریه که شما نمونه رنگ مورد نظرتون که ممکنه یه کوسن یا مثلا یک رومیزی یا گلدون باشه میبرین فروشگاه و اونجا با دستگاه شماره و نسبت ترکیب رنگ مورد نظرتون رو تعیین می کنه و براتون درست می کنه. حتی همون جا یه ذره رو یک مقوایی چیزی میزنه با سشوار خشک می کنه و با نمونه تون مقایسه می کنه که دقیقا همون باشه. تو ایران همینجوری دیمی نقاش میاد و با سلیقه و تجربه خودش رنگها رو قاطی می کنه. هرچی شما میگین فلان رنگ و نمونه نشونش می دین اون کار خودشو می کنه. راستی یه چیز دیگه که یادم رفت نوع رنگ ساختمونیه اینجاست : اصلا بو نداره و خیلی زود هم خشک میشه اونایی که تخصص دارند می دونند این چه جور رنگیه؟

۱۰ نظر:

غزلک گفت...

اینجا هم از اون رنگا هست البته نمی دونم دقیقا همونه یا نه. ولی خب سیستم رنگ درست کردن خیلی جالب بود

ناشناس گفت...

اره واقعا بهتر از این نمیشه مریم عزیز خیلی عالیه تا یه مدت حال و هوای خونه رو عوض میکنه
تو ایران 5 سالی میشه که یه شرکت به نام پیکو کالر این کارو انجام میده به این رنگها رنگهای اکریلیک یاپایه آب میگن .
خوب و خوش باشی

مریم گفت...

غزلک جان
من اطلاعاتم از رنگ زیاد نیست تو ایران هرچی یادمه اگه خونه رو نقاشی می کردیم تا یه ماه نمیشد بری تو اون خونه.

ناشناس
مرسی:) یعنی اون شرکته رنگ دلخواهتو درست می کنه؟ چه خوب..

Diary Of A Stranger گفت...

خوب کاری می کنی مریم جون :)

محمد گفت...

تغییر دکور تو خونه واقعا روحیه ی آدم رو عوض میکنه! هر وقت دکور و رنگ و اینا رو عوض کردی یه عکس بذار ما هم سلیقت رو ببینیم لطفا!))

مریم گفت...

Diary of a stranger
مرسی:)

محمد عزیز
اگه خوب شد عکس میزارم! باشه؟ :))

مریم گفت...

مریم جونم...همون شرکتی که ناشناس نوشته...رنگ بدون بو میده..با پایه آب....بدون بو...با ترکیب رنگ متنوع...اما خب کمی گرون تر میشه....
اما واقعا اون بوی رنگ سردرد میاره...واوصلا نقاش های ساختمون...همون از رنگ سنتی استفاده می کنن...
امیدوارم خونه تون قشنگ بشه...
اما یادت نره به خدوت هم برسی ها:)

از دیار نجف آباد گفت...

مریم خانم گول این به به و تشویقها رو نخورید!!! اصلاً هم خوب کاری نیست!! مثل اینکه اصلاً آرامش و راحتی به شما نیومده؟؟ خب استراحت کنید؛ کتاب بخونید؛ غذا بپزید....(بی زحمت از آقا شوهرجان بپرسید بسه یا ادامه بدم؟ مثل اینکه میفرماند هنوز اونطوری که باید منصرفتون نکرده!!؟؟ خب ادامه میدم)

همین چندوقت پیش بود توی شبکه چوم چندم تلویزیون یه برنامه بود که میگفت: درسته این رنگها بو نداره و زود خشک میشند ولی باعث میشند که از اون مرض بدها بگیرید...چی بود اسمش؟ آهان: سلاطون!!
بهرجهت از ما گفتن بود و خود دانی!!؟؟ پس لااقل از اون رنگ ارزون ها بردار؟ آخه کی گفته این مارک بهتره؟؟(به شوهرجان بگید من تا آنجا که اخلاق انسانی و شوهری و مردانه اجازه میداد تلاشم رو کردم؛ اگه نتیجه نداد شرمنده ام)
پیروز باشید.... ارادتمند حمید

محمدرضا گفت...

فکر کنم شوهر جانتان الان توی دل میگه: کاش تعطیلات میان ترمی وجود نداشت!

تا اونجایی که من میدونم هنوز اکثرا همون جوریه رنگ کردن ها. یعنی تنگی نفس گرفتن رو شاخشه!

ولی خوبه تنوع و عوض کردن حال و هوا. به شرطی که زحمتش رو دیگران بکشن!

مریم گفت...

مریم جان
مرسی:) به خودمم میرسم. امروز رفتم پیاده روی و یه کمی سعی کردم بدوم بجای صدای ششششششش این بار تو سرم صدای سسسسسسس میومد!! دارم بهتر میشم نه؟:))

از دیار نجف آباد- آقا حمید عزیز
یه ربع فقط خندیدم:))) تلاشتون در جهت منصرف کردن من قابل تحسین بود ولی به مصداق آیه شریفه" نرود میخ آهنین در سنگ" ما آخر کار خودمونو می کنیم:)) حتی اگه سلاطون بگیریم:)) حالا خبر نداری من هفته پیش مریض شدم و این هفته شده بودم مثل بره های تازه متولد شده که پاشون می لرزه و نمی تونن وایسن. اگه خوب بودم چه آتیشی می خواستم بسوزنم.

محمدرضا عزیز
دقیقا همینو میگه. هر از چند گاهی هم می پرسه ترم تابستونه ارائه نمی دن!!
در مورد کارهای خونه بگم اینجا اکثرا کارهاشونو خودشون می کنند؟ پارکینگ خونه ها دست کمی از کارگاه نداره .. هر ابزاری که بگی دارند. البته وسایلی که برای خون سازیه تقریبا حالت کیت رو دارند و فقط باید سر هم بشن و اغلب راهنما هم دارند برای همین خیلی کارها رو همه خودشون انجام می دن( یه علتش هم اینه که نیروی کار گرون و خیلی باید پول کارگر متخصص بدی)

درباره من

Fort McMurray, Alberta, Canada
آن‌ها که مرا می‌شناسند، می‌دانند اگرچیزی به دلم بنشیند با دیگران تقسیمش می‌کنم. آخر در میان این همه زشتی، چه خوب است وقت بشود هر چند روزی یک بار، هر آن‌چه چنگی به دل زده است را آدم جایی بگذارد برای پیشکش...