۱۳۸۸ مرداد ۱۷, شنبه

امتحان بیولوژی

پست قبل رو حذف کردم خیلی غم انگیز بود واقعا خودم طاقت دیدنشو نداشتم. می خواستم از همه دوستان عزیزی که کامنت گذاشتن تشکر کنم واقعا برای من باعث افتخارو دلگرمیه که اینچنین دوستایی تونستم پیدا کنم الان هزار بار بهتر از دو روز گذشته ام هر نوشته ای که از شما خوندم بهتر شدم.
من حدود 20 روز دیگه باید یه امتحان بیولوژی بدم:) درسی که به عمرم نه خونده بودم نه امتحانی داده بودم.خوب تو دبیرستان که ریاضی بودم دانشگاه هم که برق خوندم.. حکایت از اینجا شروع شد که بنده اینجا در حالی که جویای کار بودم به دوره ای در کالج برخوردم به اسم Environmental Technology که مثلا میشه تکنسین محیط زیست. اصلا برگزار کننده این دوره یکی از شرکتهای بزرگ نفتی این منطقه بود که خودش به این تکنسین ها احتیاج داشت. بعد از صحبت باهاشون متوجه شدم که در حین خوندن چهار ترم درسی اینها کارآموزی در همون شرکت هم دارند که هم برام سابقه کار حساب میشه و هم درآمد داره. خودمم هم که کلا از سر وکار داشتن با طبیعت در کارم بدم نمیومد. برای ثبت نام در اون دوره تافل می خواست که من آیلتس ارائه کردم و قبول کردند ودوتا نمره حداقل 75% در شیمی وزیست شناسی هم باید ارائه می کردم که شیمی رو داشتم ولی زیست شناسی نه..
خلاصه یه درس زیست شناسی رو غیر حضوری گرفتم و با معلمش در کالج قرار گذاشتم 25 آگوست برم امتحان بدم...اونم کتابشو بهم معرفی کرد و گفت که از هر فصلی چند تا سوال خواهد داد. باید بهتون بگم از خوندن کتابه دارم لذت میبرم و به نظرم خیلی جالب میاد ولی خیلی مطلب داره. حدود 600 صفحه از کتاب رو باید امتحان بدم که الان دقیقا صفحه 298 هستم:)
این دو روز که کلمات کتاب جلوم رژه میرفتند امروز مجبور شدم یه فصلی رو که تو اون دوروز خونده بودم دوباره خوندم.
نمی دونم نظری در مورد انتخاب رشته محیط زیست ندارین؟ دوست دارم نظرتونو بدونم.

۲۰ نظر:

لاله گفت...

مریم جون اول بابت پست قبلی میخواستم بهت تسلیت بگم. خوشحالم که الان بهتری و امیدوارم خاطرات خوبی که با خاله عزیزت داشتی همیشه لبخند رو به صورت نازنینت بیاره.
امیدوارم در درس و کار و زندگی هم مثل همیشه موفق باشی

پوريا گفت...

مريم جان؛ من با توجه به رشته ام مي دانم كه محيط زيست از رشته هاي روز دنياست كه بازار خوبي در همه جا دارد. كار درستي مي كني. اين دوره مي تواند خشت اولي باشد براي تو كه بعد ها در شاخه هاي مختلف زيست محيطي ادامه بدهي و هروز بهتر از ديروز روزگار سر كني. خوش باشي.

محمد گفت...

مریم به نظر من که رشته ی خیلی جذابیه و ادم رو از دنیای رشته های فنی یه خورده میبره بیرون. من خودم چند وقت پیش یه مقاله مهندسی کشاورزی راجع به محیط زیست برا برادرم ترجمه میکردم .اون موضوع اونقدر برام جذاب شده بود که برادرم رو سوال پیچ کرده بودم.
همینقدر که هنوز اینقدر انگیزه داری که یه رشته ی جدید رو بیاری تو زندگیت یعنی مریم هنوز زندست و خیلی هم رو به جلو! )فقط امتحانت رو دادی نتیجهش رو هم به ما بگو!به امید موفقیتت.)
چقدر دوست دارم الان پزشکی بخونم.ساختار چشم! بعضی شبا بهش فکر میکنم. من میتونم یه جراح چشم خوب بشم.)

احسان گفت...

:)
یه کمی شاید دشواره. نمی دونم، اما تجربه من در این موارد نشون داده study partner خیلی موثره.

ثنا گفت...

سلام
زیست شناسی که کتاب خیلی جالبیه
اگه اون رشته را 1)دوست داشته باشی2)سابقه کار هم برات محسوب میشه3)درآمد هم داره
خوبه دیگه

به سوی کانادا گفت...

سلام
به نظر من رشته خوبی رو انتخاب کردید.مخصوصا" که بعدش می تونید درش مشغول کار بشید.چه بهتر از محیط زیست.
شاد باشید

نیلوفر گفت...

سلام مریم عزیز.موقعیت خیلی خوبیه که هم بتونی درس بخونی و هم ضمن کاراموزی سابقه کار و درامد کسب کنی.پس نهایت سعیتو بکن عزیزم و خسته نشو.درس خوندن به زبان انگلیسی کار ساده ای نیست ولی با پشتکاری که به خرج بدی حتما موفق می شی.

ناشناس گفت...

سلام مريم جون ، در مورد محيط زيست سالها پيش كه تازه داشتم به اومدن به كانادافكر ميكردم يكي از دوستان به من گفت كه برو دنبال اينجور رشته ها منظورشون محيط زيست و البته جغرافيا رو هم گفتن... و اين هميشه تو ذهن من موند. من خودم تو ايران كامپيوتر خوندم . اينجام يه چيزايي خوندم ولي اينها چيزي نيست كه من ذوست داشتم ... من عاشق خلباني بودم. جديدا هم دلم ميخواد راجب به كوهاي آتشفشان تحقيق كنم دلم ميخواد حتي از نزذيك ببينم. ولي خوب كسب درآمد هم مهمه. فكر كنم كانادا هميشه به متخصص محيط زيست احتياج داره ...

homy گفت...

مريم جان
من كارشناس ارشد برنامه ريزي محيط زيست هستم ( تهران) .محيط زيست يه تخصص فرابخشي محسوب ميشه اگه قرار در رشته خودت فعاليت كني با تخصص محيط زيست ميتوني جنبه هاي محيط زيستي رشته اصيليت كارشناسي كني به هر حال بيولوژي يه درس پايه است . موفق باشي .كمكي خواستي هستم.

محمدرضا گفت...

در مورد واحدهاي زيست شناسيش من ميتونم چيزي بگم نه در مورد واحدهاي ديگه‌ش
(فكر ميكنم متفاوت هست با زيست شناسي)

من ديپلمم تجربي‌يه ولي از زيست پناسي خوشم نيومد
به زحمت ناپلئون شدم توش

بايد واقعا علاقه داشته باشي
خيلي

چون توي واحدهاي زيست شناسي كلي از اندام گياه ها و ماهي ها و ...بخوني

موفق باشي

ناشناس گفت...

سلام
اگه فرصت شد یه بار بیشترراجع به دانشگاه رفتن و تطبیق مدارک و اون واحدهایی که قبول میکنن و تجربه هاو برداشتهای خودتون از ورورد به محیط های علمی در کانادا برامون بنویسید.سطح آیلتسی که دانشگاه می پذیره چنده واز این دست سوالها...ممنونم
سارا

مریم گفت...

لاله جان
تشکر می کنم لطف کردی عزیز

پوریا جان
نظرتو دوست داشتم بدونم مرسی منم آرزو می کنم بهترینها در انتظارتون باشه دوستان رو از یاد نبرید.

محمد عزیز
آره یه رشته جدید یک دنیای جدیدی رو رو به روی آدم باز می کنه. من راستش برق رو زیاد دوست نداشتم و خیلی هم همچی شاگرد اولی نبودم که حالا دلم بسوزه.

احسان عزیز
والله پیدا کردن پارتنری که اونم بخواد همین درسو امتحان بده زیاد آسون نیست گرچه فکر خیلی خوبیه مرسی از راهنماییتون.

ثنای عزیز
مرسی که نظر دادین آره خوب خلاصه اش کردین دلیلهای من همینه.

شهرام عزیز
راهنمایی های شما باعث دلگرمی و افتخاره.. البته اینجا باید اهمیت آیلتس رو یک بار دیگه فهمیدم وگرنه باید تافل امتحان میدادم.

نیلوفرجان
آره انگلیسی خوندن و فهمیدن برای من زمان بیشتری میبره و بیشتر باید تمرکز داشته باشم ولی سعی خودمو می کنم.

کارنو جان
چه رشته های جالب و بامزه ای دوست داری.. البته اگه آدم بتونه تو همون رشته خودش موفق بشه کمتر وقتش تلف میشه.

homy عزیز
واااای مرسی چقدر خوب که یه دوست تو این زمینه پیدا کردم چطور میتونم باهاتون تماس بگیرم وبلاگتون باز نمیشه.

محمدرضای عزیز
می دونم زیست شناسی خیلی درس خوندن می خواد ولی من بدم نمیاد بیشتر پسرها زیاد دوست ندارن اینجور درسها رو بخونن.

ساراجان
تو یه پست جدا هرچی می دونم می نویسم این رشته که من می خوام برم تو کالج برگزار میشه وحداقل تافل 80 -اینترنت بیس- می خواد آیلتس آکادمیک 6 هم قبول کردند.مدارک دانشگاهی رو اینجا باید اول یک موسساتی ارزیابی کنند.

ناشناس گفت...

سلام
تو بخون و موفق شو و به چيز ديگه هم فكر نكن
تو هم كه باهوشي و زود ميگيري
بنابراين برو جلو
:)

مریم گفت...

Homyعزیز
ایمیلتونو برداشتم مرسی واقعا لطف دارین:)

فرزام گفت...

اگر شخصی اقامت بگیره (حالا از هر طریق) ایا می تونه از تحصیلات رایگان استفاده کنه (دانشگاه).....؟بدون شهریه.....

مریم گفت...

فرزام عزیز
اصلا اینجا دانشگاه مجانی برای هیچ کس-چه کانادایی چه مهاجر- وجود نداره همه دانشگاهها پولی هستند ولی میشه از انواع و اقسام وامها استفاده کرد . یا مثلا برای اونایی که شاگرد اول میشوند تسهیلاتی در نظر می گیرند.

reza گفت...

Salam

Maryam khanoom man ham be reshteyeh Health public inspectore alaghe mand shodam, albateh besiyar nazdik be reshteyeh khodam hast, ama ye soal shoma keh bargh khnoodid keh chemistry nakhnoodid, aya hamoon chemistry high school ro azatoon ghabool kardan?

harchy az daneshgha begid doost daram beshnavam, bekhsoso ye soaleh digeh ham dashtam, shoma bara credential madarekton az che sazemani estefadeh kardid, WES, ICES,ICAS...? ya aslan anjam nadaid? alan in arzyabi bara man shodeh ye masaleh.

Regards

Reza-BC

خورشيد گفت...

سلام مريم جون . من رشته ام تقريبا مرتبط با زيست شناسي هست و خيلي رشته قشنگيه .البته من تو رشته خودم كار نكردم. البته براي اونايي كه تو زمينه رياضي فعاليت داشته اند كمي مشكله و خيلي دير باهاش ارتباط مي گيرن ولي به نظر من رشته خوبي رو انتخاب كردي.جاي من خالي كاش با هم مي رفتيم اين كلاس رو مي گذرونديم و من هم مي تونستم كمكت كنم چون چندين سال در اين زمينه خونده ام.موفق باشي

مریم گفت...

رضای عزیز
نمره شیمی دیپلم رو ارائه کردم و مدارکم رو هم نخواستند جایی بفرستم برای تایید.البته این دوره دوساله است و از درسهاش هم فکر نکنم چیزی باشه که من قبلا خونده باشم.برای تایید مدرک باید از دانشگاه ریز نمرات رو مستقیم برای این موسسه ها بفرستند؟ مشکل ارزیابی رو میشه توضیح بدین؟ قبل از مهاجرت مدرک مهندسی رو برای انجمن مهندسین کانادا -CCPE- فرستاده بودم که فقط تو رزومه ام ازش یاد می کنم و تا حالا هم نتیجه ای ازش نگرفتم.

مریم گفت...

خورشید عزیز
آره کاش میشد با شما همکلاس میشدم . شما که در زمینه های هنری کار می کنید اینجا بازار کارش بد نیست تو همین کالج هم نیاز دارند .

درباره من

Fort McMurray, Alberta, Canada
آن‌ها که مرا می‌شناسند، می‌دانند اگرچیزی به دلم بنشیند با دیگران تقسیمش می‌کنم. آخر در میان این همه زشتی، چه خوب است وقت بشود هر چند روزی یک بار، هر آن‌چه چنگی به دل زده است را آدم جایی بگذارد برای پیشکش...