۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۳, یکشنبه

این است شهر ما

یک رودخونه خیلی عظیم به اسم آتاباسکا،فورت مک موری -این شهری که ما زندگی می کنیم- روبه دو قسمت تقسیم کرده.جهت حرکت آب از جنوب به شمال و به سمت استان شمالی آلبرتا یعنی نورث وست تریتوریه. شهر در قسمت جنوبی شامل مرکز شهر یا داون تاون و چند تا منطقه از جمله آباسند وگریگوریه. فرودگاه واتوبان شماره 63 که به ادمونتون منتهی میشه هم جنوب شهره و اگه بخوای به قسمت شمالی شهر بری باید از پلهای روی رودخونه رد شی.. در قسمت شمال منطقه هایی به اسامی تیک وود و تیمبرلیه . چند ماه پیش وقتی ما به این شهر اومدیم رودخونه به کل یخ زده بود الان که هوا خوب شده تازه داریم می بینیم که چی به چیه اینجا...دور تا دور شهر پر از دریاچه و پارکهای طبیعی و زمینهای گلفه. یه جزیره هم به اسم مک دونالد آیلند وسط رودخونه هست که کلی مجموعه ورزشی و تفریحی و پارک و زمین گلف توش داره.
امروز یکشنبه رفتیم این مک دونالد آیلند.. در سمت راست عکس می تونید این جزیره قشنگ روکه با پلی به مرکز شهروصل میشه ببینید.

۸ نظر:

ناشناس گفت...

Hi
i am new to your Blog , actually i reach to your blog after follwing links from one blog to another
i have a question for u as it seems u lived in Toronto before
how do u compare Toronto and Edmonton?
pricing , job , facility for newcomers,accepting by original people and ..

Thanks
PS,1) i live in Toronto
Sorry i wrote in Eng as my ENG typing is faster than farsi
2)
which NAMAYE i should choose if i want to just mention my name while i want to submit my comments

Hamid

مریم گفت...

حمید عزیز
مقایسه تورنتو و شهر کوچیکی مثل مک موری مقایسه درستی نیست به نظرم زیاد اصلا قابل مقایسه نیستند. می دونین که تورنتو شهر خیلی بزرگیه با امکانات شهرهای بزرگ و تقریا پورت ورودیه بیشتر مهاجرهاست ولی در مورد پیدا کردن کار که شاید مهمترین دغدغه تازه واردین باشه به نظرم آلبرتا موقعیت های کاری بهتری به واسطه صنعت نفت و گاز داشته باشه ولی باز بستگی به فیلد فعالیت داره من دوستانی رو دیدم که از ایران اومده بودند و در عرض یک هفته کار در فیلد خودشون-مهندسی- در کلگری پیدا کردند ولی این در تورنتو محال به نظر میرسه. اونچیزی که من در تورنتو دیدم بیشتر مشاغل خدماتی و شاید تا حدودی مثلا آی تی بود . این شهری که ما هستیم خیلی موقعیت کاری زیاد داره ولی هزینه زندگی و مسکن بالاست-شاید باور کردنی نباشه اجاره خونه دوبرابر تورنتو باشه- ولی می دونید مالیاتها در آلبرتا کمتر از اونتاریوست اونجا یک 5% و یک 8% مالیات بر خرید بود اینجا فقط 5% مالیات بر خرید داره..
در آمدها هم بالاتره متوسط درآمد سالیانه فکر کنم جایی خوندم12000 تا باشه. خوب می دونین که این برای متوسط خیلی خوبه کلا آلبرتا به خاطر نفت استان پولداری محسوب میشه خوب تو کانادانفت ملی نیست مثل ایران!
نمی دونم چقدر از سوالاتتونو جواب دادم.
راستی نمایه نام/آدرس اینترنتی رو انتخاب کنید.و فقط نام رو وارد کنید.

Hamid گفت...

Thanks for your Fast reply, it is suprising me
would you please read my question one more time,as i mentioned i my question any compare with big city of Alberta like Edmonton and Calgery
and also other factor than economy wich i mentioned ther?

you wrote 12000 yearly it seems 120000 is that

you mean?
any way i am accountant
Thanks
Hamid

مریم گفت...

حمید عزیز
ببخشید:) در مورد مقایسه تورنتو و ادمونتون یا کلگری نمی دونم اطلاعات قابل توجهی داشته باشم که بگم.
ادمونتون شهر خیلی خیلی خوبیه یک رودخونه خیلی قشنگ از وسطش رد میشه و تپه و کوه داره تو شهر و بعضی ساختمونها و محله ها بالای این تپه ها ساخته شدن و خیلی قشنگند. شهریه که اگه ببینید دوست خواهید داشت.
درآمد متوسط رو هم درست حدس زدید در آلبرتا 120000 تاست سایتهای معتبر در مورد متوسط درآمد در مشاغل مختلف هست که من قبلا دیدم می تونین به اونها مراجعه کنید. (اگه لینکشو پیدا کردم میزارم)
موفق باشین

به سوی کانادا گفت...

wow...what a nice city!i'm jealous of you

پیمان-سیدنی به روایت تصویر گفت...

واقعا شهر زیبایی دارین

ناشناس گفت...

سلام دوست عزیز ممنون از نوشته های خوبتون امیدوارم همیشه موفق و موید باشید من راهی کانادا هستم البته کبک ولی قصد دارم به شهر دیگری بروم لیسانس شیمی دارم و 8 سال سابقه کار دارم هنوز تصمیمی برای انتخاب شهر ندارم . از شما تقاضا دارم اگه ممکنه جواب منو بدید . آیا من با لیسانس میتونم کار پیدا کنم یا حتما باید درس بخونم فوق بگیرم یا کالج برم در مورد کالج اونجا و رشته هاش و درساش هیچی نمیدونم راستی اوضاع مهد کودک اونجا چطوره باید از 2 سال قبل ثبت نام کنیم اگه من بخواهم در شرکت های نفتی کار کنم باید چه درسی بخونم ؟؟؟ ممنون اگه راهنماییم کنید اکه آدرس کالج دارین به من بدین دانشگاه چطور با معدل پایین میشه اونجا ادامه تحصیل داد ؟؟؟ در مورد هزینه ها هم بنویس آخه در مورد استان شما کسی زیاد نمینمویسه همه تورنتو هستند ما کسی را غیر شما نداریم ممنون راهنمای همه ما هستی همه دوستون دارند
---------------------------------------------
اول از همه تشکر می کنم از لطفتون و از اینکه نوشته های منو می خونید.
وضعیت کاربه نظرم در رشته شیمی بد نیست هم تورنتو که بودیم دوستانی که شیمی بودن-لیسانس هم بودند- خوب کار گیر آورده بودند و هم اینجا تو شرکتهای نفتی.. البته زبان هم خیلی مهمه که خوب باشه و سابقه کار خوب و مرتبط .. زبان رو اصلا نزارین برای کانادا چون خیلی وقت و هزینه از آدم می گیره .
اینجا معمولا همه در شهری اقامت دارند که کار براشون پیدا بشه و این جابجایی ها زیاد پیش میاد برای همه..
آلبرتا استان بدی نیست از نظر وضعیت کار. کمترین نرخ بیکاری رو این استان داره.
کالجها معمولا رشته هایی رو دارند که میشه باهاشون زود وارد بازار کار شد اینجا برای شروع کردن رشته ای در کالج هم تافل حداقل 79 (تافل اینترنت بیس 79) می خواد-کالجهای تورنتو تافل نمی خواست- برای گرفتن پذیرش برای فوق لیسانس هم بستگی به دانشگاهش داره ولی اغلب تافل 84 به بالا می خواد.
منظورت از مهد کودک که باید تو نوبت باشی رو متوجه نشدم ..خوب مهد کودک پولیه اگه بخوای از سابسیدی دولتی استفاده کنی باید تو نوبت بری که خیلی در موردش نمیدونم فقط می دونم که یا باید کار کنی یا درس بخونی که بتونی از سابسیدی استفاده کنی.
در مورد هزینه ها سعی می کنم یه پست کامل هرچی می دونم و دیدم تو آلبرتا بنویسم بزودی..
براتون از صمیم قلب آرزوی موفقیت می کنم

only canada گفت...

matlab khobi bod

درباره من

Fort McMurray, Alberta, Canada
آن‌ها که مرا می‌شناسند، می‌دانند اگرچیزی به دلم بنشیند با دیگران تقسیمش می‌کنم. آخر در میان این همه زشتی، چه خوب است وقت بشود هر چند روزی یک بار، هر آن‌چه چنگی به دل زده است را آدم جایی بگذارد برای پیشکش...