۱۳۸۷ بهمن ۱۵, سه‌شنبه

رزومه پراکنی

این روزها دارم روی رزومه ام کار می کنم و برای شروع چند جا فرستادمش... به نظرخودم هنوزخیلی جای کار داره باید به نحوی از این مدلی که صرفا نوشتم در چه زمانهایی چه مسئولیتهایی داشتم خارجش کنم وبتونم بگم در اون مسئولیتها چقدر تونستم مفید باشم یا بهبود ایجاد کنم و موثر باشم و این برام خیلی سخته...آخه در یک شرکت دولتی در ایران جز انجام دادن مسئولیتهای محوله چقدرامکان خلاقیت یا تاثیرگذاری پیش میاد؟ حتی اگه واقعا موثربودم چقدر باور می کردم واقعا بهبود ایجاد شده؟ تغییراتی که ایجاد می کردم در محدوده کوچیک مسئولیتهای خودم بود وعلتش هم این بود که در جریان خیلی مسائل کاری اصلا قرار نمی گرفتم... شاید هم انگیزه نداشتم چون امکان رشد رو صفر می دیدم...
به هر حال باید روی تک تک کلمات و جملات رزومه ام باز فکر کنم و فکرکنم . یعنی ممکنه این رزومه منو به مصاحبه برسونه؟
البته به نظر میاد وضعیت کار زیاد جالب نیست اغلب شرکتها (حتی شرکتهای بزرگ) فعلا نیروی جدید نمی گیرند و سعی می کنند از نیروهای داخلی خودشان استفاده کنند. ولی من همچنان ادامه می دم غیر از اون سایتهایی که خودشون پوزیشن های مناسب رو ایمیل می کنن خودم هم سایت شرکتها رو دارم می بینم که چه پوزیشن های مرتبط به کار من رو خالی دارند و مسئولیتهای اون موقعیت و کلمات کلیدی مرتبطش چیه (برای انتخاب اولیه از بین رزومه های ارسالی اغلب از کامپیوتر استفاده می کنن که ببیند کلمات کلیدی مرتبط چقدر وجود داره تو اون رزومه )واینکه چطور می تونم رزومه امو برای اون پوزیشن موثر بنویسم .
ولی به هر حال درس خوندن هم عالمی داره شاید دیگه هیچ وقت مثل الان پیدا نکنم و بعدا حسرت از دست دادن این روزها رو بخورم.
پانویس:دارم ازفقط نوشتن در مورد مسائل مهاجرت خسته میشم انگارنوشته هام یه جورایی محدود شده فکر می کنم شما هم خسته شدین دیگه از این به بعد شایدهر چیزی بنویسم از هر دری سخنی !اصلا شاید مدتی چیزی ننویسم .

۵ نظر:

ناشناس گفت...

مریم جان
قبل از هر چیز من که از نوشته هات خسته نشدم و از خوندنش لذت میبرم ولی مهم اینه که خودت با نوشتن چه حسی پیدا میکنی . دوم در مورد کار یا ادامه تحصیل آیا دانشگاهی در نزدیکیت برای ادامه تحصیل هست ؟ در هر صورت امیدوارم انتخابی داشته باشی که در حفظ روحیه ات موثر باشه .مواظب خودت باش .
شبنم

ناشناس گفت...

نه .لطفا بازم بنويس .نكنه خسته بشيا .اتفاقا مطالبت جالبه و به درد بخور .بنابراين ادامه بده

ناشناس گفت...

maryam jan rast migi ba in sharayet kar sakht peyda mishe,omidvaram ham kar peyda koni ham sharayete dars khoondan o peyda koni.
avaye mohajer

ناشناس گفت...

فقط به آگهی های استخدام اکتفا نکن خیلی وقتها خیلی شرکتها استخدام دارن اما هیچ جا آگهی ندادن... من کارم رو همین طوری چیدا کردم 2-3 تا شرکت رو که دوست داشتم زنگ زدم و HR رو پیدا کردم و یکیشون بهم مصاحبه داد و...Good luck

ناشناس گفت...

اميدوارم هرچه زودتر كاري رو كه دوست داري پيدا كني

درباره من

Fort McMurray, Alberta, Canada
آن‌ها که مرا می‌شناسند، می‌دانند اگرچیزی به دلم بنشیند با دیگران تقسیمش می‌کنم. آخر در میان این همه زشتی، چه خوب است وقت بشود هر چند روزی یک بار، هر آن‌چه چنگی به دل زده است را آدم جایی بگذارد برای پیشکش...