۱۳۸۷ بهمن ۱۳, یکشنبه

نکات بهداشتی

اگه ایران بودیم حتما تا این موقع از زمستون چند باری بچه ها رو به خاطرسرما خوردگی و تب و مریضی دکتربرده بودم و حتما تا حالا چند باری آنتی بیوتیک خورده بودند شکی در این موضوع ندارم. ولی خدا رو شکر اینجا بچه ها اصلا سرما نخوردن و احتیاج به هیچ دارویی هم پیدا نکردند. اینجا چند تا مورد خیلی ساده رو چندین بار دیدم که شاید در کمتر پخش شدن میکروبها بی تا ثیر نباشه یکی اینکه دستورالعمل شستن دست در همه دستشویی ها نصب شده این دستور العمل توضیح میده که بعد از شستن و خشک کردن دستها حتما شیر آب رو با حوله کاغذی ببندید و دستگیره در رو هم با همون حوله کاغذی باز کنید! مورد دیگه اینکه همه جا( وقتی میگم همه جا منظورم همه فروشگاها و دراگ استورها ومطبها و مدرسه هاست) صابونهای ضدعفونی کننده بدون احتیاج به آب گذاشتن توی مدرسه به بچه ها قبل از اینکه اسنک یا نهار بخورند حتما از این صابونا میدن دستاشونو ضدعفونی کنن. به بچه ها توی مدرسه یاد میدن موقع عطسه اگه دستمال نداشتن بجای دستشونو آستینشون از ناحیه آرنج روجلوی دهنشون بگیرند که دستاشون آلوده نشه.
پانویس: پوستر بالا که خیلی جاها مشابه شو نصب کردن نشون میده اگه دستمال نداشتین موقع عطسه و سرفه چکار کنین.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

سلام مریم عزیز
ممنون که به من سر سر زدی و ممنون بابت اینکه آدرس وبلاگت رو به من دادی :) من یک هفته ای نبودم و تازه دیروز اومدیم نتونستم زودتر بهت سر بزنم.
از آشنایی با تو دوست خوب خوشحالم.
موفق باشی

ناشناس گفت...

چه خوب پس سرماخوردگي هم كم ميشه.مطلب خوبي گذاشتي ممنون-راستي از آلودگي هوا برامون بنويس اون در چه وضعيه؟

ناشناس گفت...

thank u so much.truly,i'm tired of taking my daughter to doctor's.

درباره من

Fort McMurray, Alberta, Canada
آن‌ها که مرا می‌شناسند، می‌دانند اگرچیزی به دلم بنشیند با دیگران تقسیمش می‌کنم. آخر در میان این همه زشتی، چه خوب است وقت بشود هر چند روزی یک بار، هر آن‌چه چنگی به دل زده است را آدم جایی بگذارد برای پیشکش...