۱۳۸۷ بهمن ۳, پنجشنبه

موقعیتهای کاری

جمعیت این شهری که ما اومدیم 64640 نفردر شهر و 79810 نفر در شهرستانهای اطرافه که جمعا میشه فقط 144450 نفر! حالا با این جمعیت فکر می کنید چند تا شرکت اینجا مشغول کار باشند؟ حدس بزنید 10 تا؟ 20 تا؟ نخیر برو بالا100 تا نه گفتم که برو بالا...اینجا دقیقا 1275 شرکت در زمینه های نفت و گاز طبیعی وساختمان سازی و محیط زیست و جنگلداری وتوریسم واقتصاد وبهداشت و پزشکی وآموزش و مواد غذایی و کارهای خدماتی دارند فعالیت می کنن که بزرگترینشون شرکتهای Syncrude وSuncor Energy که فعالیتشون در زمینه نفت و گازه.
(حالا مقایسه بکنید با یه شهری با این جمعیت نه 10 برابر این جمعیت در ایران ببینید چرابه اینجا می گن یه کشور صنعتی !)
لیست تمام شرکتها با آدرس وتلفن و وب سایتشون رو در لینک زیر می تونید ببینید:

۱۰ نظر:

ناشناس گفت...

سلام مريم جان.
ممنون از اطلاعاتت ولي من ميخواستم بدونم رشته من كامپيوتر هست آيا بيزنس اونجا كاري هست براش يا نه؟ ممنون ميشم راهنماييم كني

مریم گفت...

فکر می کنم اگه وبسایت شرکتها روببینی بد نباشه مثلا مهندس شبکه رو هر شرکتی با هر زمینه کاری احتمالا لازم داره .

ناشناس گفت...

قبل از هر چيزي بايد تشكر كنم از اينكه به زحمت افتادي و اطلاعات رو براي همه فرستادي
و درنهايت بد نيست يه تكري هم از كسي كه موضوع جديد رو بهت القا كرد داشته باشي :)

حتما منميرم مطالعه ميكنم

ناشناس گفت...

مریم جان
آیا دوره های زبانی که برداشتی بابتش شهریه دادی و چقدر است از طرفی چه سطح زبانی لازمه و دوره ها چه مدته است ؟
مرسی به خاطر هر اطلاع و هر مورد جدیدی که میگذاری و البته واقعا" همه چیز اونجا اینقدر راحته مثل گرفتن خانه از تورنتو ، ثبت نام بچه ها و ... ؟
با تشکر
شبنم

مریم گفت...

شبنم عزیز:
این دوره های زبان برای من که تازه وارد هستم مجانی بود و جزو دوره های ESLمحسوب میشه که دولت برای تازه واردین شهریه شو میده اگه تازه وارد نبودم برای هر درس 600 تا 800 دلار باید می دادم طول دوره اش یک ترم یعنی 12 هفته س . خونه رو شرکتی که شوهرمو استخدام کرد برامون اجاره کرد ولی ثبت نام بچه ها کاری نداره فقط کارت واکسیناسیون و مدرکی مبنی بر سن بچه ها (مثل کارت اقامت) لازمه.
اگر اطلاعاتی لازم داشتی حتما بگو تا اونجایی که بدونم حتما در اختیارت خواهم گذاشت.

مریم گفت...

راستی در مورد سطح زبان باید بگم همون اول که میای باید بری YMCAوتعیین سطح زبان کنی که بهش میگن CLB)Canadian Language Bench Mark)و همه مهارتها را می سنجند که شامل Reading ,Writing,Speaking,Listeningمیشه و بالاترین نمره اش 8
اونجا سطح زبانتو تعیین می کنن و می تونی بعد از اون در کلاسهای زبان شرکت کنی اگه بخوای بری کالج درس برداری حداقل باید 6 داشته باشی.

ناشناس گفت...

مریم جان ممنون از محبتت
راستشو بخوای ما الآن توی 49 ماه از تشکیل پرونده هستیم و بصورت نیروی متخصص ( و بدون وکیل ) اقدام کردیم گرچه هنوز نامه ای نیومده ونتیجه نهایی هم معلوم نیست ولی همانطور که گفتم هر موردی را که بهش اشاره میکنی برام دنیایی ارزش داره خصوصا که سنمون هم بالاست و بچه دبیرستانی داریم و از آلان باید روی استان مورد نظر بیشتر دقت کنیم که هم کار برای ما و هم دانشگاه (برای دخترم ) موجود باشه در هر صورت بازم مرسی برای وقتی که میگذاری و جواب کاملی که دادی امیدوارم که کار دلخواهت را بتونی پیدا کنی وخودت و اعضای خانواده ات همیشه شاد و سلامت باشید.
شبنم

Unknown گفت...

mamnoon ke sar zadi .man ham shoma ro link mikonam.
barat arezooye movaffaghiat daram.
avayemohajer

Unknown گفت...

mamnoon azizam .
man ham shoma ro link mikonam.
barat arezooye movaffaghiat daram.

ناشناس گفت...

سلام به مريم جان
نشد كه هر چي ميايم آپديت نكردي!!
راجع به مغازه ها خريدايي كه كردي- محيط اونجا فرقش با تورنتو اينا برامون بنويس.ممنون منتظريم نكنه كالج وقت آزاد برات نميذاره؟

درباره من

Fort McMurray, Alberta, Canada
آن‌ها که مرا می‌شناسند، می‌دانند اگرچیزی به دلم بنشیند با دیگران تقسیمش می‌کنم. آخر در میان این همه زشتی، چه خوب است وقت بشود هر چند روزی یک بار، هر آن‌چه چنگی به دل زده است را آدم جایی بگذارد برای پیشکش...