۱۳۸۷ دی ۲۲, یکشنبه

آلبرتا

این پست رومی خوام در مورد استان آلبرتا بنویسم که بدونین کجا داریم میریم:
آلبرتا در غرب کانادا قرار گرفته وهمسایه استانهای ساسکاچوان در شرق ،بریتیش کلمبیا در غرب و نورت وست تریتوری در شماله و جنوبش هم که شیطان بزرگ یعنی یونایتد استیته.
مساحتش 661,848 کیلومتر مربعه که میشه حدود 40% مساحت ایران یا 20% بزرگتر از فرانسه حالا جمعیتش چقدر؟ فقط 3،500،000 نفر البته پیش بینی میشه به کمک فرصت های شغلی ایجاد شده جمعیتش افزایش پیدا کنه.
مرکزش ادمونتون و بزرگترین شهرش کلگری زبونشون هم انگلیسیه.
این استان مرکز نفت و گاز کاناداست و میزان ذخایر نفتش بعد از عربستان سعودی رتبه دوم رو در جهان داره! جالب اینجاست در کانادا نفت و گاز ملی نیست به همین دلیل این استان درواقع متمول ترین استان کانادا و دارای سطح بالای زندگی است و متوسط در آمد خانواده ها حدود 61000 دلار در ساله که بالاترین متوسط درآمد در تمام استانهای کاناداست ومالیات بر درآمد این استان با توجه به وجود منابع طبیعی سرشار کمترین مقدار مالیات در کانادا می باشد.
طبیعتش هم به خاطر رشته کوه راکی کوهستانی و جنگلیه .
سعی می کنم چیزهایی که برام پیش میاد و ممکنه برای شما هم جالب یا قابل استفاده باشه در پستهای بعدی بنویسم.


۷ نظر:

ناشناس گفت...

با سپاس از وبلاگ خوبتون، من هم یک وبلاگ در خصوص مهاجرت تاسیس کردم :

come2canada.wordpress.com

ممنون میشم من رو add کنید

موفق باشید

ناشناس گفت...

تاریخچه آلبرتا (Alberta History)
آلبرتا در سال 1905 به عنوان استانی مستقل به کنفدراسیون کانادا پیوست. این استان به نام چهارمین دختر ملکه ویکتوریا نامگذاری شده است. آلبرتا سابقاً بخشی از محدوده شمال غربی کانادا بود. تا سال 1868 ، اداره این ناحیه به همراه بیشتر نواحی که امروزه کانادا را تشکیل می دهد تحت کنترل شرکت Hudsons’s Boy قرار داشت .
بومیان First Nations در حدود 8000 سال قبل از آنکه اروپایی ها وارد این سرزمین شوند، ساکن این ناحیه بوده اند. اروپایی ها بسیاری از این بومیان را از این قسمت بیرون راندند اما هنوز این اقوام در آلبرتا دیده می شوند و بخش مهمی از تاریخچه آلبرتا را تشکیل می دهند.
آلبرتا به همراه استان مجاور شرقی خود ساسکچوآن در سال 1905 به کنفدراسیون کانادا پیوست. در ابتدا کشاورزی و معدن کاری حرفه اصلی مردمان این استان بود. این استان در دوران رکود اقتصادی دهه 1920 ضربه شدیدی خورد اما با حرکت های پر قدرت دولت، وضعیت خود را بهبود بخشید. بهره برداری از منابع نفتی و گازی که قطبی مهم در اقتصاد امروزه استان محسوب می شود در سال 1947 آغاز شد. به کمک درآمد خوب منابع طبیعی، آلبرتا توانسته است در بخشهای مختلف اقتصادی و آموزشی سرمایه گذاری کند.

فرهنگ آلبرتا (Alberta Culture)
این استان دارای فرهنگ متنوع از اقوام مهاجر می باشد. در سراسر استان به خصوص دو شهر اصلی Edmonton و Calgary می توان هنر، موسیقی و غذاهای متنوع از سراسر جهان را یافت. یکی از نمونه های فرهنگ مهاجرین جشن Calgary’s Carifest می باشد. این مراسم سالیانه فرهنگ Caribbean را در استان جشن می گیرد.
این استان به دلیل داشتن مهاجر دارای فرهنگ های مختلف می باشد. در سال 1988 Calgary میزبان بازیهای زمستانی المپیک بود. Edmonton به داشتن جشنواره های ممتاز معروف می باشد. از جمله این جشنواره ها می توان به Edmonton Fringe که پس از Edinburgh بزرگترین بازار سرپوشیده جهان است، اشاره کرد.
فرهنگ این استان تاثیر گرفته از اسکان مرزی و کشاورزی سنتی می باشد. عالی ترین نمونه " فرهنگ گاوچرانی " Calgary Stampede می باشد. این جشن هر ساله در تابستان برگزار می شود که شامل سوارکاری و گاو بازی می باشد. Stampede و جشنهای مربوط به آن سالانه بالغ بر 2/1 میلیون نفر را به این استان می کشاند

ناشناس گفت...

با خوندنه مطالبت بايد بگم كه آلبرتا همون كويته :)
در هر حال دوستان هر جاي اين زمين خاكي باشن من براشون آرزوي موفقيت بيشتر، سلامتي وتن درستي ميكنم
فقط يادشون نره كه دوستاشونو ياد كنن
موفق باشي

ناشناس گفت...

مریم خانوم سلام
چند روز قبل هم براتون یادداشت گذاشتم ولی نمیدونم چه اتفاقی براش افتاد ،ضمن تشکر از جوابت باید بگم که از اونجایی که رشته همسرم معدن هست روی آلبرتا و ساسکچوان هم داریم فکر میکنیم در هر صورت امیدوارم که به سلامتی وارد آلبرتا شده باشید و به دلتون نشسته باشه با بی صبری منتظر نوشته هات هستیم مواظب خودتان باشید .در ضمن نمیدونم چرادر قسمت نظر به عنوان اسم و آدرس خودم را میزنم قبول نمیکنه و مجبورم تحت عنوان ناشناس براتون بفرستم در هر صورت شبنم هستم .

ناشناس گفت...

سلام .اميدوارم كارا روبه راه باشه .فكر كنم داري اسباب كشي مي كني نه؟؟ چون آپ نكردي .به هر حال موفق و شاد باشيد.

مریم گفت...

مرسی خورشید جان بالاخره جابجا شدیم همه چیز روبراهه قربانت

ناشناس گفت...

سلام مريم خانم . شما از ابتدا براي استان آلبرتا اقدام كرديد؟و آيا اگر از ابتدا مهاجرت را براي اين استان درخواست كنيم در مدت زمان انتظار تاثيري دارد؟

درباره من

Fort McMurray, Alberta, Canada
آن‌ها که مرا می‌شناسند، می‌دانند اگرچیزی به دلم بنشیند با دیگران تقسیمش می‌کنم. آخر در میان این همه زشتی، چه خوب است وقت بشود هر چند روزی یک بار، هر آن‌چه چنگی به دل زده است را آدم جایی بگذارد برای پیشکش...