۱۳۸۸ فروردین ۸, شنبه

هفت سین

وقتی جایی زندگی کنی که تعداد ایرانیهاش اینقدر زیاد نباشه که مغازه ای داشته باشند درست کردن سفره هفت سین میشه یکی از سخت ترین کارها .
اول از همه با سبزه شروع می کنی بعد از یکی دو روز که عدسها خیس خوردند و از زیر دستمال مرطوب در اومدند تازه متوجه میشی که دارند با سرعت لوبیای سحر آمیزرشد می کنند! کاشف به عمل میاد که اینجا همه چیز اصلاح شده است و زود زود به عمل میاد.. خوب برای علاج واقعه میزاریش خنک ترین جای خونه تا عید تبدیل به درخت نشن..
خوب سین های دیگه.. چی بودند؟ سیب و سرکه و سیر و سنبل که اگه سکه هم حساب کنیم با سبزه میشن 6 تا یعنی یکی کمه! باید سنجد یا سمنو یا سماق داشته باشی ... با کمک دیکشنری متوجه میشی که سماق میشه سماک و میری تو قسمت ادویه فروشگاهها دنبالش ...ولی نخیر پیدا نمیشه که نمیشه این سماک.. تازه متوجه میشی که این سماک یکی از چیزای خیلی مهم و ضروریه که حتما باید از ایران آورده بشه حالا به نظر شما جایی که سماک -ببخشید سماق- پیدا نشه سنجد گیر میاد؟ خلاصه با دلی شکسته اولش تصمیم می گیری یه ادویه دیگه که فقط رنگش شبیه به سماکه بزاری بعد پشیمون میشی ودرآخربا قطره ای اشک ولی دلی پر از امید به انتظار سال جدید مینشینی.

۹ نظر:

ناشناس گفت...

مریم جان
سفره ات خیلی هم قشنگه و سبزه ات اندازه کل سفره هفت سین ماست . سفره هفت سین برای شاد شدن دل است نه برای شکسته شدن دل مهربانت ! مهم خودت و همسرت و فرزندان نازنینت هستند که در جوار همدیگه هستید و سین سلامتیتون هم جای سین هفتم .خانم گل تویی که بعنوان مادر و همسر نوروز را میتونی به یک عید پر خاطره تبدیل کنی و چشمهای خندانت عید را به خانه تون میاره . آرزوی شادی همیشگی برات دارم .
شبنم

مهاجر کانادا گفت...

مریم جونم تعابیر هفت سین باید تو قلب آدم باشه
ظاهر مهم نیست
عیدت مبارک

مریم گفت...

شبنم عزیز و مهربان
مرسی چقدر همیشه کامنتهات عالیه بازم مرسی
دلم برات تنگ شده بود.از صمیم قلب براتون سال خیلی خوبی آرزو می کنم.

پیمان گفت...

ای بابا، حالا اشکال نداره، با یه سری سین های اینجایی سفره می چیدید.

سیدنی به روایت تصویر گفت...

هفت سینی که در این عکس میبینم که بسیار زیباست

دلتون پر امید

لاله گفت...

به به ، عجب سبزه ای :)
اتفاقا هفت سینتون خیلی هم با صفا و کامل بود(تازه ساعت رو جزء سین ها حساب نکردی)،
من هم با شبنم جون موافقم.
امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشی مریم جون و در کنار همسر و فرزندان لحظه هایی پر از شادی رو تجربه کنید.

مریم گفت...

مرسی لاله نازنین قربونتون برم. من هم امیدوارم همیشه در کنار عزیزان و شاد باشید.
و ضمنا سالگرد ازدواجتون رو هم تبریک میگم من عقب افتادم و نتونستم تو مسابقه شرکت کنم:)

ناشناس گفت...

salam
age sin haftomo peyda nakari mitoonesti az ye adam ke esmesh ba sin shoro mishe estefade koni
mesl
simim
sima
saeed
sohrab
.
.
.
movafag bashi

خورشيد گفت...

سلام عزيزم سال نو مبارك باشه . انشاله هميشه خوش و سلامت باشين . ببخشيد دير شد خيلي درگيرم اين روزها .
به به چه سبزه اي .حرفه اي هستي تو سبزه درست كردن .بابا دستت درد نكنه .چه مخملي و زيبا شده . اميدوارم سال پر بار و خوبي داشته باشين همه در كنار همديگر و با شادي فراوان
راستي مي شه خواهش كنم سري به من بزني و اگه چيزي مي دوني بهم بگي .من بيشتر به جزئيات نياز دارم.
ممنونم

درباره من

Fort McMurray, Alberta, Canada
آن‌ها که مرا می‌شناسند، می‌دانند اگرچیزی به دلم بنشیند با دیگران تقسیمش می‌کنم. آخر در میان این همه زشتی، چه خوب است وقت بشود هر چند روزی یک بار، هر آن‌چه چنگی به دل زده است را آدم جایی بگذارد برای پیشکش...