۱۳۸۸ بهمن ۲۴, شنبه

میدونی camouflageمیشه استتار؟ می دونی porcupine میشه جوجه تیغی؟ می دونی quillمیشه تیغ جوجه تیغی؟ می دونی به شاخک حلزون میگن tentacles؟ من هم اینا رو نمی دونم . یادم هم نمی مونه. سه شنبه امتحان اکولوژی دارم و باید بدونم چند تا ازمکانیزمهای دفاعی حیوانات camouflage,mimicry and weapons (استتار؛شکل عوض کردن و اسلحه ) هست. خوب یادم نمی مونه چکار کنم. چی؟مشکل شناسنامه ایه؟ با من بودین؟
پانویس: ترجمه keystone رو تو دیکشنری نتی من میزنه سنگ سرطاق!! پناه به دور.. این دیگه چی چیه.. حس ششمم میگه تو مایه های جونورهای دریایی باشه برم ببینم.

۱۳ نظر:

چیک پی گفت...

مریم جان، بجای دیکشنری یه روش خوب در مورد این لغتها که آدم نمیدونه، این هست که تو گوگل کلمات رو سرچ کنی‌ و رو images بزنی‌ ، مثلا احتمالا این "keystone" باید این باشه:

http://www.reefkeeping.com/issues/2003-11/rs/images/image011.jpg

محمد گفت...

چه کلمه های وحشتناکین اینا! آخه همه رو هم که نباید حفظ کنی که ! مگه اپن بوک نیست امتحانا؟

مریم گفت...

چیک پی
مرسی برم این لینکو ببینم.

محمدعزیز
نه اتفاقا کلمه ها خیلی مهمند. فرض کن من بخوام همین مکانیزمهای دفاعی رو توضیح بدم. باید بگم مثلا جوجه تیغی مکانیزمش اینه یا اون یکی استتار می کنه..وقتی نه اسم حیونا رو بدونم نه اون مکانیزمها رو چی می تونم بنویسم؟

محمد مدیر وبلاگ:MTCanada گفت...

سلام مريم خانم بسيار وبلاگ جالب و پرو پيموني دارين.
از اينكه با وبلاگ شما آشنا شدم خوشحالم.
اگر دوست داشتين از وبلاگ من هم ديدن كنيد و اگر هم قابل دونستيد به ليست وبلاگهاتون وبلاگ بنده را اضافه كنيد.
من حتما در اسرع وقت وبلاگ شما دوست گرامي را اضافه خواهم كرد (البته با اجازه).
دوستدار شما و راه شما : محمد

شایا گفت...

من که عاااااشق این مدل حرف زدن این دخمل کوچیکتم. همیشه برای مامانم تعریف میکنم. امروز تو ماشین خوابش برده بود من پیاده شدم خیییلللییی بامزه و ناااز. بیمارستان رفت چی شد؟! بالاخره آنتی بیوتیک بهش دادن؟!

راستی با اتوبوس برگشتم خیلی باحال بود! خدا رو شکر به موقع رسیدم بهش و زیاد معطل نشدم!

ولنتاینت هم مبارک! البته اینجا که ولنتاین هنوز نشده! یه چند دقیقه ای مونده هنوز.


واقعا باید این کلمه ها رو حفظ کنی ؟؟ :(( وحشتناکن میدونم! من اگر بودم کف دستم مینوشتم :)) نه اینکه اینجا خیلی هم جراتش رو دارم؟!؟

این کلمه ها فکر کنم سنگهایی که روی سقف غارها میزنه بیرون رو میگن! چمیدونم والا!

Diary Of A Stranger گفت...

اوه اوه! اینا دیگه چه کلمه هایی هستند!

محمدرضا گفت...

خدا به داد برسه... چه کلمه های خفنی...ما تو همین "آی ام ا ویندو" "هی ایز ا بوک" موندیم!!

مریم گفت...

MT Canada
مرسی حتما وبلاگتونو در اسرع وقت خواهم دید.

شایا جان
دیانا بهتره. آنتی بیوتیک بهش دادند. نوشتن کف دست یکی از بهترین روشهاست:) ولی من هم زیاد جراتشو ندارم. تازه کدوم کلمه رو بنویسم؟ کف دستم میشه مثنوی مولوی:)

Diary of a stranger
:) کلمه های خفن:)

محمد رضا
من هم تو همون کلمه ها هستم هنوز:) باور کن دونستن شاخک حلزون به مکالمه روزمره هیچ کمکی نمی کنه:) کلمات مکالمات روزمره خیلی محدودند.

RS232 گفت...

سلام مریم خانم
به برای اینکه این کلمات یادت بمونه باید برایشون یک خاطره یا تصویر ایجاد کنی. مثلا اگر به لباسهای سبز لجنی شکار نگاه کنی روش نوشته camo که مخفف همون کموفلگ هست ولی معمولا همون کمو را بکار می برند.

مریم گفت...

یا حضرت عباس...ایشلا که امتحان ات و خوب بدی...
مثلا اومدم بهت امید بدم...ببخشید..ولی به نظرم سخت اومد..

hamid گفت...

ایشاا... امتحانت و خوب میدی.
در راستای پیروری از سخن مریمف ما هم اومدیم دلداری بدیم...

مریم گفت...

RS232
مرسی این روش خیلی خوبی بود. من اصلا به عقلم نرسیده بود این کمو همونه.. وقتی گفتی با خودم گفتم آهاااان:))

مریم گلی
کاملا امید گرفتم اصلا نگران نباش:))

آق حمید گل گلاب
مرسیییی.

محمد گفت...

مرررررررررررررررریم کجایی پس؟
حفظ کردن این لغطای عجیب غریب تموم نشد مگه!
اوضاع رو براهه؟)

درباره من

Fort McMurray, Alberta, Canada
آن‌ها که مرا می‌شناسند، می‌دانند اگرچیزی به دلم بنشیند با دیگران تقسیمش می‌کنم. آخر در میان این همه زشتی، چه خوب است وقت بشود هر چند روزی یک بار، هر آن‌چه چنگی به دل زده است را آدم جایی بگذارد برای پیشکش...