۱۳۸۸ دی ۲۱, دوشنبه

کباب کوبیده از ما ...هاکی از اونا

از مهندسی که آبی گرم نشد تواین کانادا؛ اگه این رشته محیط زیست هم که دارم می خونم جواب نده حتما میرم کبابی باز می کنم:) تو این یکی تخصص دارم. حالا چون بیرون خیلی سرده تو فر درست می کنم.می دونین چه جوری؟ طبقه فر رو میارم بالا نزدیک شعله بالای فر و کبابها رو رو سینی میزارم که آبش فر رو کثیف نکنه. در فر رو در این حالت نمیشه بست . وبرای کباب کوبیده باید اولش تند تند برگردونی که نریزه.

بیرون هم که سرده و بچه های همسایه برفهای روی آبگیر روبروی خونمونو کنار زدند تا به یخ برسه و بتونن اسکیت و هاکی بازی کنند.



۳۲ نظر:

mojdeh گفت...

سلام مریم جون،
اگه بدونی چه لطفی کردی که این روش خوب رو یادمون دادی، یه دنیا ازت ممنونم دوست خوب.

مریم گفت...

سلام مژده جون.
خواهش می کنم. امیدوارم درست کنین و با خوشی نوش جان کنین.

لاله گفت...

دختر تو نابغه ای، یعنی یه ماچ طلبت بابت این روش کباب درست کردن :) مرسییییییی
اصلا به نظر نیومد که من خیلی شکمو هستم نه؟ میدونم :)

مریم گفت...

واااااای جدی جالب بود؟ من خیلی وقته اینجوری درست می کنم. جوجه کباب هم می تونی. و یه خوبی داره که بوش نمی پیچه تو خونه. می دونی چرا؟ چون بوی کباب از ریختن چربی روی آتیش درست میشه. این روش برعکسه چربی میریزه تو سینی.

ناشناس گفت...

Please explian how we should prepare the meat mixture, a friend of yoursliked to study enviroment!

مریم گفت...

دوست عزیز
پیاز رو رنده می کنی. اگه دیدین خیلی پیاز آب داره آبشو خالی کنین ولی لازم نیست فشارش بدی:) بعد با گوشت یه کمی چرب و نمک و زرد چوبه مشت میزنی. کلا گوشت باید خنک باشه که بهتر به سیخ بچسبه. بعد شروع می کنی به سیخ گرفتن. اینجا یه کمی کلا تمرین لازمه باید سعی کنی بالا و پایینش محکم باشه که نریزه. کلا برای کباب کوبیده باید آتیش تند باشه. برای جوجه کباب آتیش کم باشه بهتره. برای جوجه کباب روشو هی کره آب کرده بمالی خوب میشه.

شانتمیس گفت...

نوش جان
لطفا دستور کباب کوبیده تون رو اینجا بذارین

مریم گفت...

شانتمیس جان
همین الان برای جواب کامنت بالا نوشتم. برای 5-6 تا کباب یک پیاز بزرگ یا دو تا پیاز متوسط رو رنده می کنی.یک کمی آبشو می گیری و با گوشت گوساله یه کمی چرب و نمک و زردچوبه مخلوط می کنی. سیخ گرفتنش یه کمی تمرین می خواد یکی دوبار که انجام بدی دستت میاد باید چکار کنی.

ناشناس گفت...

sorry, I am again, where i can by SIkH, I am the one sent you a comment

مریم گفت...

اگه فروشگاه ایرانی دور و برتون هست که اغلب دارند.ولی اگه نیست Canadian Tire یه سیخهای آلومینیمومی داره دقیقا به قطری که برای کباب کوبیده خوبه. البته برای مصارف ساختمونیه فکر کنم:)) این سیخهایی که Canadian Tireداره طولهای متفاوتی داشت ما فکر کنم 140-150 سانتی رو خریدیم و بریدیم با فرز:) هرکدوم سه تا سیخ کباب تقریبا شد.(هرکدوم 40-45 سانت خوبه)

ناشناس گفت...

Man sharmandeh bebakshhdi mishe begid esmeh in SIKH dar Cnadaian tire chy hast, ya kodom ghesmat ro begardam peydash konam, shoma ro pashimon kardam az gozashtan in post ba in hame soal, inja keh hatim foroshgahe IRANI nist motasefaneh

ناشناس گفت...

rasty darejeyeh oven ro ham begid bad nist, man baz miyam soal mikonam ageh dorost dar nayoomad,

مریم گفت...

اول درجه فر رو بگم.اصلا شعله بالای فر درجه نداره:) یعنی اکثر گازهایی که من دیدم فقط همون یه درجه 550 فکر کنم باشه . اگه هم داشت رو ماکزیمم بزارین برای کباب کوبیده. برای جوجه کباب کمتر بزارین.
سیخها رو باید بپرسی تو Canadian tireفکر کنم تو قسمتی بود که مصالح ساختمونی می فروشند. ببین یک سیخهاییه به طولهای مختلف(یک یا یک و نیم متر) و عرض تقریبا دو سانت .جنسش هم آلو مینیم.

چیک پی گفت...

مریم جان طعمش با کباب رو زغال چقدر تفاوت داره؟

شانتمیس گفت...

مرسی مریم جان که دوباره برای من توضیح دادی راستش من خیلی کامنتها رو نمیخونم بعد که کامنت گذاشتم یه نگاهی به کامنتها کردم دیدم دستورشو نوشتی.

RS232 گفت...

گشنم شد!

شایا گفت...

چه جالب. حالا هی من میگم خیلی فعالی میگن نه! :دیی

مریم گفت...

چیک پی
به خوشمزگیه کبابهای روی ذغال نمیشه ولی بد هم نیست.

شانتمیس جان
خواهش می کنم

RS232
خوب بفرمایید:))

شایا جان
جدی؟ :))

محمد گفت...

نیاز مادر اکثر اختراعات بشره! کباب خونم کم شده ! دلم آب افتاد.)

Diary Of A Stranger گفت...

مثل اینکه ما ها که ایرانیم هنوز قدر این روش اکتشافی شما رو نمی دونیم! اما یادم می مونه واسه بعد. مرسی

شب از خورشید شب مهاجر گفت...

دست مریضاد مریم جان.کلی داشتیم من و خورشید برنامه ریزی میکردیم این کباب رو چطوری طبخ کنیم.ایول ایول داشتیم بی کبابی اینجا تو این سرما میمردیم.مرسی از راهنماییت.این چند روزه که هوا یکم خوب شده ، داشتیم برنامه ریزی میکردیم که یک کباب رو آتیش بزنیم تو رگ که یکهو پیشنهاد شما رو دیدم و کلی لذت بردم.بازم ممنون.
راستی عذر میخوام چند وقتی غیبت داشتم و بهت سر نزدم.حتما مطالبت رو میخونم.

sahel گفت...

سلام مريم جون
فكر كنم تو اون سرما آش رشته بيشتر بچسبه. مخصوصا كه بشيني از پشت پنجره بچه هايي كه هاكي بازي مي كنند را ببيني. دلم را آب مي كني با اين درس خوندنت. آرزومه بتونم در كانادا ادامه تحصيل بدم( يادته كه رشته من هم محيط زيسته). فكر مي كني به آرزوم ميرسم؟

امیر حسین گفت...

من یکی پام برسه اونجا میرم تو کانون طرفدارای تیم هاکی ادمونتون عضو میشم و هر بازی میرم به افتخارشون هورا میکشم ....

jalinous گفت...

مریم جان سلام

sounds great

مریم گفت...

محمد عزیز
آره نیاز که باشه فکر آدم به کار میفته راهی براش پیدا کنه:)

Diary of Stranger
ایران هوا خوبه احتیاجی به این کارا نیست. آدم میتونه تو بالکن درست کنه کبابو. ولی اینجا آدم و کباب و منقل و آتیش همگی با هم و درجا منجمد میشن :)

شب عزیز
سلام:) خوبین؟ پستتونو دیدم خیلی خوب بود. ولی یه ایرادی داشت نتونستم کامنت بزارم.

ساحل نازنین
آره آش رشته هم خیلی خوبه.من مطمئنم اگه دوست داری اینجا درس بخونی حتما خواهی خوند.موفق باشی.

امیرحسین عزیز
جدی؟ من یکی حتی فکرش هم نمی تونم بکنم از این هاکی یه ذره خوشم بیاد.همش همو می زنن!!

آقای جالینوس
مرسی لطف دارین:)

شب از خورشید شب مهاجر گفت...

ایرادی هست بگو مریم جان اصلاح کنم.

مریم گفت...

چه کبابی های خوشمزه ای به نظر میاد...امم چه برفی
کاش دو قطره اش هم اینجا می بارید!D:

من گفت...

کوفته بپر ! یا میرزا قاسمی ! شیرین پلو !

اونا از ما بهتر کباب می پزن

ناشناس گفت...

Je reactie wordt zichtbaar na de goedkeuring.

مریم گفت...

شب جان درست شده یا من اون موقع اشتباه کرده بودم

مریم عزیز
منم میگم مریم انگار خودمو صدا میزنم. حالا خوبه ۹۹درصد دوستام مریمن:)

من:)
آی گل گفتی کوفته خیلی عالیه.. اصلا همشون خوبن :) اینا که کباب ندارن! همه چیزو باربیکیو می کنن ولی کباب ندارن.

ناشناس
ها ای که گفتی یعنی چه؟:)

محمدرضا گفت...

ایول کبابی!! خوبه. اون هم توی فر!
سرما رو حس میکنم از اینجا! تنم میلرزه. عکسها قشنگن ولی موندم یخ نمیزنن مثل من این بچه ها...

مریم گفت...

محمد رضا
بچه ها به سرما عادت دارند. یکی از چیزهایی که اول ثبت نام از طرف مدرسه به پدرمادرها میگن اینه که ما بچه ها تو هر شرایط آب هوایی روزی حداقل نیم ساعت میبریم بیرون برای بازی برای اینکه به سرما عادت داشته باشن پس بچه ها لباس مناسب بپوشن!

درباره من

Fort McMurray, Alberta, Canada
آن‌ها که مرا می‌شناسند، می‌دانند اگرچیزی به دلم بنشیند با دیگران تقسیمش می‌کنم. آخر در میان این همه زشتی، چه خوب است وقت بشود هر چند روزی یک بار، هر آن‌چه چنگی به دل زده است را آدم جایی بگذارد برای پیشکش...