۱۳۸۹ اردیبهشت ۳۱, جمعه

دوم خردادیها

سالها پیش هرکسی رو که اولین بار می دیدم یکی از اولین سوالهایی که تو ذهنم بود -حالا یا می پرسیدم یا سعی می کردم یه جوری بفهمم- ماه تولدش بود. مثلا اگه طرف متولد شهریور بود در ذهن من بی برو برگرد آدم پرکاری بود یا اگه متولد مهر بود منطقی یا آذر ورزشکار و رک گو می بود. همه اونهایی که این طالع بینی ها را خوانده باشند می دانند برای خردادی ها زیاد هم خوب ننوشته اند: دوشخصیتی؛ بی ثبات ؛ دمدمی و از طرفی بذله گو... وبی حوصلگی و دلتنگی از بزرگترین مشکلاتشونه. خوب چه می شد کرد:) این که دست من نبوده .. متولد خردادم خوب:) بعدها" دوم خرداد" دارای مفهوم خاصی شد و من فارغ از اون معنی و قبل از اون دوم خردادی بودم. سالها گذشت شوهر جان سر و کله اش پیدا شد اون هم متولد همین ماه بود یک روز قبل از من.. اول خرداد. و بچه ها به دنیا اومدند اولی 23 اردیبهشت -کمی نارس بود چون ده روز زود متولد شده بود!!- و دومی دوم خرداد!!
خوب دیگه جمع خردادی ها جمع شد:) تنها یک اردیبهشتی هست که اونم داره عادت می کنه... شاید اونهم باید خردادی میشد.
پانویس 1.می خوام در مورد کتابهایی که در دست دارم و می خونم اون گوشه بنویسم. جملاتی از کتاب که دوست داشته باشم می نویسم شاید شما هم خوشتون بیاد.
پانویس2.اینجا ابرها خیلی به زمین نزدیکند. شاید چون کوههای بلندی نیست که ابرها مجبور باشند خیلی اوج بگیرند. من این ابرهای نزدیک را دوست دارم . دست دراز کنی می توانی بگیریشان. می گذارمشان اون بالا برای دیدن.

۲۰ نظر:

لاله گفت...

پس به خرداد پر از حادثه(البته از نوع شیرینش) عادت دارید ;)
پیشاپیش تولدت مبارک عزیزم، امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشی و مثل همیشه موفق و پیروز

شهرام گفت...

مریم جان تولدت مبارک امیدوارم صد ساله دیگه با خوبی و خوشی همراه خانواده از زندگی لذت ببری .

غزلک گفت...

تولدت مبارک؛یا بهتره بگم تولدتون مبارک.

نرگس گفت...

سلام دوست عزیز در خانواده ماهم پدر و دختر خردادی هستند منم اگه یک روز زودتر می اومدم خردادی می شدم . تولدت مبارک عزیزم البته تولد خانواده مبارک

mojdeh گفت...

سلام مریم جون،
با بهترین آرزوها ، تولدتون خانوادگی مبارک

از دیار نجف آباد گفت...

سلام
تا فردا صبح هم که برام بگی!!! من بازم نمیفهمم منظورت چی بود. آخه میدونی که من اصفونی ام و تا اولین لقمه ی کیک رو توی دهنم حس نکنم؛ باور نمیکنم که جشن تولدتونه.... با این حال خیلی ناراحت نباش و چون اسم جناب همسرجان؛ شیرمرد مردان؛ بزرگ خردادزادگان در میان است؛ همگی دم میگیرم و دست میزنیم که:

... تولـّد تولد تولد عید شما مبارک... بیا بریم شاهچراغ شاهچراغ عهدی ببندیم.... ببخشید مثل اینکه آهنگها قاطی شد. پس همینطوری با گلویی خشک و خیال کیک تولدی که در دهان دارم تولد خردادیان عزیز و اردیبهشت زاده ی گرامی را تبریک عرض میکنم.
اراتمند حمید.......بازم میگم سهم کیک ما فراموش نشود

ترانه گفت...

تولدت مبارک.ما هم توی خونه یک خردادی داریم(پسرم)که هفته دیگه تولدشه.

Diary Of A Stranger گفت...

تولدت مبارک! منم یه خواهر خردادی دارم :) ۵ خرداد

Ako گفت...

سلام! راستی چه جالب! خانوم منم متولد 5 خرداده! البته من هنوز نمی تونم خردادی ها رو بفهمم! تازه شروع کریدم، دنیای خاصی دارن، مخصوصا اینکه " بی ثبات ؛ دمدمی " بودن برای من متولد مهر یه کمی سخته!
---
خیلی عالیه که از کتاب ها می نویسید، راجع به ابرها م که نوشتین کلی منو با خودش برد، شهر ما ( سنندج) خیلی ابرها بالان، فقط اگه بارون اومده باشه یا صبح زود کوه رفته باشی، وقتی برمیگردی از تو مه رد می شی، یه حس جالبه! تا حالا تجربه کردی؟

سارا قند تلخ گفت...

تولدتون مبارک امیدوارم که همیشه سالم وتندرست و شاد باشید

Ako گفت...

الآن دقیقا دوم خرداد ه و تولدتون مبارک!!
بیا شمع ها رو فوت کن
که صد سال زنده باشی

با بهترین شاد باش های سالگرد میلادتان
(آکو)

شایا گفت...

سلام مریم جان.
خوبیییین؟
امروز عصری دو سه بار زنگ زدم خونتون تولدها رو تبریک بگم که انگاری رفته بودین تولد بگیرین :دییی
امیدوارم که خوش گذشته باشه و تولدتون هم همگی مبارک باشه.

مریم گفت...

مریم جونم..تولدت مبارک...پس خرداد ماه..شماهاست...
امیدوارم...که همیشه سالم و شاد باشین...
کارت در مورد کتاب..خیلی قشنگ و خوبه...
اون عکس هم که خیلی من دوست دارم...
باز هم تولدت مبارک

محمد گفت...

سلام تولدت مبارک! هیچوقت حس خوبی به خرداد نداشتم.هم فصل امتحانا بود و مدرسه لق وتق بود .اصلا یه جوری بود. بزرگترم که شدم بابابزرگم تو خرداد فوت کرد و بعدشم این همه اتفاقات سیاسی که ازشون خوشم نمیاد! کلا خرداد آبستن حوادث عجیبیه برا ایران! البته بجز تولد شما و خانواده ی گلت!))

محمد گفت...

راستی! اون قسمت کتابخوانیت رو خیلی دوست داشتم.منم یه قسمت اینجوری درست کردم که البته فقط برا کتاب نیست . هر چیزی دوست داشته باشم میذارم اونجا!

فقط تو رو خدا قطعش نکن. جمله هات قشنگ بودن.

محمدرضا گفت...

کلا خرداد گره خورده با زندگیت شدید!
اول فکر کردم از دوی خرداد سیاسی میخوای بنویسی!

من از این طالع بینی ها نخوندم ولی باید بگم شهریوری هستم (البته بنا به قولی تیر ماه!!)ولی پرکار نیستم که برعکس!

پی نوشت دوم خیلی قشنگ بود. خوش به حالت. من تو جاده کندوان همچین حسی داشتم.

مریم گفت...

لاله جون
سلام عزیزم کجایی شما؟ مرسی از لطفت.

شهرام جان
مرسی . شما هم انشاله صد سال زنده و سلامت باشین.

غزلک جان
مرسی عزیزم

نرگس جان
پس شما هم تقریبا همه تولدهاتون نزدیک همه:)

مژده جان
مرسی . لطف کردین

از دیار نجف آباد -آقا حمید عزیز
:))) کیک کجا بود:) آخه مگه تو این صحرای کانادا کیک گیر میاد.. قحطی اومده. هرچی گشتیم یه کیک یزدی هم گیر نیاوردیم روش یه شمع بزاریم فوت کنیم:)

ترانه جان
پس شما هم دارین از این خردادی های نازنین؟ :))

Diary of stranger
خردادی ها دارن پیدا میشن کم کم :) اصلا به خواهرتون بگین میایین انجمن خردادی ها راه بندازیم؟

AKO's note
اکو جان شما دیگه باید خردادی ها رو درک کنین کم کم:)) ولی بی شوخی طبق همون طالع بینی ها مهر و خرداد زیاد با هم غریبه نیستند می دونی که عنصر هر دو "هواست" اصلا چهار تا عنصر هست برای ماهها: آب و هوا و خاک و آتش. اونایی که عنصرشون یکیه با هم سازگارند.
برای ابرها می دونم چی میگی. توی مه تا حالا راه رفتی؟ ذرات رطوبت می خوره به صورت آدم.

سارا -قند تلخ
مرسی سارا جان. لطف کردین عزیزم

آکو جان
مرسی مجددا:)

شایا جون
مرسی. مسافرت بودیم. میزنگم .

مریم جونم
مرسی. آره خرداد ماه ماست بدجوری :))

محمد عزیز
نکنه تو هم از اونایی که انتظار فرج از نیمه خرداد کشند؟
در مورد اون قسمت کتابخونی منم از تو یاد گرفتم:)

محمد رضای عزیز
آره این خرداد بدجوری پیچده تو دست و پای ما:) خوب اگه از اون طالع بینی ها نخوندی و می خوای بدنی واقعا تیر ماه به دنیا اومدی برات میگم: تیرماهی ها دوست ندارند چیزهای قدیمی شونو دور بریزند.لباس.. شیشه عطر خالی.. وسایل قدیمی.. خیلی خرت و پرت جمع می کنند. حالا از یه بعد دیگه نگاه کنی مثلا کلکسیونر هستند یا عتیقه جمع می کنند. اینجوری هستی؟ اگه نیستی امکان نداره تیرماهی باشی:)

Ako گفت...

eeeeeeeee!!! pas
منم هم یه رگ تیر دارم، یعنی عاشق آشغال جمع کردنم؛
از اون مطلب مهر و خرداد هم خوشم اومد، بیشتر دنبالش می گردم

منا گفت...

سلام مریم جون
چه جالب من یه روز از تو کوچکترم تولد من 3 خرداده من و داداشم تویه روز به دنیا اومدیم اما با 5 سال فاصله دختر داداشم هم 1 خرداد به دنیا امده یکی از بهترین دوستام هم 23 خرداد به دنیا اومده!!! تولد تو و شوهر جانت و کوچولوی خردادیتون مبارک

محمدرضا گفت...

همون شهريور بهتره!!

درباره من

Fort McMurray, Alberta, Canada
آن‌ها که مرا می‌شناسند، می‌دانند اگرچیزی به دلم بنشیند با دیگران تقسیمش می‌کنم. آخر در میان این همه زشتی، چه خوب است وقت بشود هر چند روزی یک بار، هر آن‌چه چنگی به دل زده است را آدم جایی بگذارد برای پیشکش...