۱۳۸۸ اردیبهشت ۸, سه‌شنبه

روز زمین،فرمال دی و آنفلونزای خوکی

بعد از Earth day که بچه ها همگی با معلمهاشون تو کوچه و خیابون رفته بودند آشغال جمع کنی!! یه روز فرمال دی داشتند که بچه ها با لباسهای رسمی رفتندمدرسه.. پسرها کت شلوار و کراوات و دخترها اغلب پیراهن .. جالب خود معلمها بودند با یه لباسهایی شبیه اون چیزی که ما بهش لباس شب میگیم اومده بودند :)یکی از معلمها لباس عروسیشو پوشیده بود فکر کنم.. اینجا تا دلت بخواد از این روزا هست همین چند وقت پیش یه روز مثلا بیچ دی بود بچه ها با عینک آفتابی و مایو دوتیکه و کلاه حصیری و صندل رفتن(البته بردن اونجا پوشیدند ) حالا قیافه اونایی رو تصور کنید که یه بلانکت هم آورده بودند زیرشون انداخته بودند وسط مدرسه و آب میوه می خوردند:)
ماجرای آنفلونزای خوکی هم که فعلا بحث داغیه.. آنفلونزایی که از مکزیک اومده .. اینا تا چار روز تعطیل میشن سرشونو میندازن پایین زرتی میرن مکزیک دیگه آخه هر چیزی حدی داره..بعدشم میمونن با این دردای بی درمون چکار کنن.. فعلا درجه چهار اپیدمی اعلام کردند مثل اینکه 6 درجه داره و درجه 6 دیگه همه گیر شده و همه به سلامتی ریق رحمتو سرکشیدند رفتند پی کارشون...
اما خودمونیم من دیروز که اخبار آنفلولانزا رو دنبال می کردم احساس کردم چقدر اینجا داره پوستم نازک میشه .. آدم تو ایران پوستش کلفته. از هیچی نمیترسه..اونجا آنفلونزای گاوی و مرغی و خوکی بی مفهومه ....احتمال زلزله و آلودگی هوا ومسمومیت سرب و هزارتا چیز دیگه هست ولی دیگه بهش فکر نمی کنی اصلا خنده داره فکر کنی به این چیزا.. ولی اینجا فرق می کنه...

۵ نظر:

لاله گفت...

من امروز خوندم که شده درجه 5 و این یعنی یک درجه مونده تا خطر :(
همینجور هم داره آمار کانادایی هایی که مبتلا شدن بیشتر و بیشتر میشه.
باید خیلی مراقب بود و پیشگیری کرد.

پوريا گفت...

مريم خانم؛ من يك عذرخواهي درست و حسابي بابت عدم درج لينك وبلاگ شما به شما بدهكارم. باور كن فكر مي كردم لينك دادم.

ناشناس گفت...

مریم جان
راست میگی ما اینجا ضد ضربه شدیم و میکروبها و ویروسها از ما میترسند ولی گذشته از شوخی امیدوارم که بدون مشکل این روزها رو هم بگذرونید امروز در cnn شنیدم که در مکزیک اعلام کردند ویروس ضعیفتر شده .در هر صورت مواظب خودتون باشید .
شبنم

به سوی کانادا گفت...

take care of yourself

پیمان-سیدنی به روایت تصویر گفت...

خدا کنه همیشه همه مثل تصویر بالای این پست happy باشن

درباره من

Fort McMurray, Alberta, Canada
آن‌ها که مرا می‌شناسند، می‌دانند اگرچیزی به دلم بنشیند با دیگران تقسیمش می‌کنم. آخر در میان این همه زشتی، چه خوب است وقت بشود هر چند روزی یک بار، هر آن‌چه چنگی به دل زده است را آدم جایی بگذارد برای پیشکش...