۱۳۸۸ فروردین ۱۷, دوشنبه

کارنامه

ترم دوم مدرسه ها تموم شد و بچه ها کارنامه هاشونو گرفتند. این درسها توی کارنامه دخترم که کلاس پنجمه اومده بود :مهارتهای زندگی ، زبان فرانسه ، زبان و ادبیات انگلیسی ، ریاضیات ،علوم، علوم اجتماعی، هنر،بهداشت، موزیک و ورزش.
هر درس شامل یک سری زیر فصل بود وبرای بچه ها در همه اون زیر فصلها نمره ارائه شده بود چیزی که برای من جالب بود زیر فصلهای درس مهارتهای زندگی بود برای بچه در تک تک موارد زیر نمره و گزارش پیشرفت ارائه شده بود:

1-تمرین کنترل بر خود(Practice self control)
2- قبول مسئولیت کارها(َََAccepts responsibility for actions)
3- توانایی حل مشکلات (Resolve problems)
4-نشان دادن اعتماد به نفس(Shows positive self-confidence)
5-نشان دادن روحیه مثبت(Displays a positive attitude)
6-همکاری و تعامل با دیگران و نشان دادن توجه به دیگران(Co-operates with and shows consideration for others)
7-گوش کردن با دقت(Listens attentively)
8-درک کردن و پیروی از دستورالعملهای کلاس(Follows classroom procedures)
9-مواظبت از اموال(Cares for possessions and property)
10-استفاده مفید از وقت(Uses time efficiently)
11-توانایی کاربصورت مستقل(Works independently)
12-انجام دادن تکالیف(Completes assignments and homework)
13-مشارکت در فعالیتهای کلاسی(Participates in classroom activities)


من که فکر می کنم خیلی ازآدم بزرگها هنوزنمی دونن این مهارتها یادگرفتنیه و چقدر به تمرین اونا احتیاج دارند.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

مریم جان
ایران هم این درس را دارد و امان از معلمهایی که برای این درس فوق العاده انتخاب می کنند یا حداقل تجربه ای که من در مورد دخترم دارم واقعا" اول باید مدرسین این درس خودشون این دوره را موفقیت آمیز بگذرونند و بعد اجازه تدریس بهشون داده بشه حالا ما بزرگترها که جای خود داریم .
شبنم

ناشناس گفت...

خیلی جالب بود.
سارا

ناشناس گفت...

مریم جان

جالبه ما به این سن هنوز خیلی از این مهارتها را درست نمیشناسیم.

شهرام

شادی گفت...

خیلی جالبه مریم جان راجع به موارد مدرسه و آموزش بیشتر بنویس

درباره من

Fort McMurray, Alberta, Canada
آن‌ها که مرا می‌شناسند، می‌دانند اگرچیزی به دلم بنشیند با دیگران تقسیمش می‌کنم. آخر در میان این همه زشتی، چه خوب است وقت بشود هر چند روزی یک بار، هر آن‌چه چنگی به دل زده است را آدم جایی بگذارد برای پیشکش...