۱۳۸۹ تیر ۱۹, شنبه

تورنتو خاطره انگیز

1-من دارم به این نتیجه می رسم هر جایی یه مدتی باشم بعد به جای دیگه ای نقل مکان کنم اون جای قبلی برام یه جورایی خاطره انگیز میشه. ما همش شش هفت ماه تورنتو بودیم و زندگی اون چند ماهمون ترکیبی از کلاس زبانهای بی مزه پر از چینی های بد لهجه و رزومه پراکنی های بی پایان ؛ نگرانی و امید برای پیدا کردن کار و دلشوره از بابت ته کشیدن پس انداز اندک و صرفه جویی برای هر خرید جزیی بود. یعنی در کل می خوام بگم اون زمان زیاد اینجا بهمون خوش نمی گذشت. ولی الان خیلی جاها که پا میزارم احساس می کنم کلی از همه جا خاطره دارم و از اون خاطره ها به هیجان میام.
2- راستش فکر می کنم برای تازه واردها تورنتو جای خیلی خوبی نباشه. ایرانی خیییییلیی زیاده.یه چیزی میگم یه چیزی می شنوید. خوب به هر حال این باعث میشه ایرانی ها تو کامیونیتی خودشون باقی بمونند چون همه نیازهاشون برآورده میشه. خرید: از فروشگاه ایرانی..بانک: کارمند ایرانی.. دکتر: ایرانی... دوست: ایرانی...اینجوری آدم زبان یاد نمی گیره که..
3- تازه فهمیدم در عکاسی چقدر تنبلم. آخه هرجا هم میرفتم به نظرم تکراری میومد. چه جوری بگم انگیزه نداشتم انگار. دیروز و دیشب رو رفتیم کنار یه دریاچه نزدیکهای تورنتو کمپینگ .. عکس گرفتم بعدا میزارم.
4- راستی این روزها که نمی تونم اینجا بنویسم دلم تنگ میشه برای اینجا و شما.. ایران برم مسلما مدتها اینجا خاک خواهد خورد و من دلم بسی برای شما تنگ خواهد شد. چه میشود کرد؟

۱۷ نظر:

Ako گفت...

آره خوب حس عجیبیه! حتی اگه اون مدت خوش نگذشته
باشه،

از ایران هم می شه آپ کرد، مثل ما که داریم می کنیم، زیاد ناراحت نباشید.

آرش گفت...

زندگی یعنی رفتن و تغییر.میریم و برمیگردیم و عوض میشیم و زندگی میکنیم و اینها همه زیباست

سارا قند تلخ گفت...

مریم جون میخواهی بیایی ایران ؟؟ بچه ها اذییت نشن هوا خیلی گرمه یعنی وحشتناک گرمه!

غزلک گفت...

ما هم دلمون تنگ میشه

محمد گفت...

سلام مریم. من که خیییلی دلم برا نوشته های خوبت تنگ میشه! در ضمن اینجا هم یکی در میون یا فیلتره یا نمیذاره نظر برات بذارم.
زودتر دوباره برگرد بنویس.
هر جا هستی خوب و خوش باش!

مریم گفت...

مریم جونم فقط آرزو می کنم وقتی اومدی اینجا هوا بهتر شده باشه...الان مثل اژده ها داره از چشمام و صورت ام حرارت می زنه..پوففففف

امیر حسین گفت...

توی ایران هم بخدا اینترنت هست

ترانه گفت...

اینکه در مورد خاطرات گفتی درسته. آدم وقتی برمیگرده به گذشته نگاه میکنه همه چیز رنگی و قشنگه حتی اگر اون موقع زیاد بهش خوش نگذشته باشه.
برعکس تو ، اولین ماههای تورنتو برای من خیلی خاطره انگیز و قشنگ بودن.کلاسهای زبان رو خیلی دوست داشتم.از کشف جاهای جدید و زندگی جدید هیجان زنده و خوشحال بودم.اینکه میگی ایرانی زیاده ، درسته. من خودم دکترم ایرانی بود. آرایشگرم ایرانی بود حسابدارمون ایرانی بود.. دوستام ایرانی بودن... ولی خب تورنتوست دیگه. اگر وقت کردی از طرف من برو ادواردگاردنز و به درختهاش سلام برسون.
خوش بگذره

محمدرضا گفت...

1- من فکر میکنم از گذشته معمولا نکات خوبش رو سیو میکنیم توی ذهن و بدیها رو حذف و یا کمرنگ میکنیم و نوستالوژی میشه برامون.
2- یه چیزی مثل "ایتالیای کوچک" نیویورک درست کنید توی تورنتو!
3- منتظر عکسها و هنرنمایی شما.
4- هوا خیلی غیرعادی گرم شده اینجا. تهران امروز و فردا تعطیله. چند شهر دیگه هم همینطور. همه ش هم تقصیر شماست!!

Diary Of A Stranger گفت...

از ایرانم می تونی بنویسی!‌البته اگه وقت کنی :)
تورنتو هم فقط یکی دو محله خاصه که پر ایرانیه! والا جایی که ما هستیم به ندرت ایرانی میبینی.

sunshine1276 گفت...

سلام مریم جان ما خیلی دوست داریم ببینیمت اگه شما افتخار می دید شمارتون را تو وبلاگمون خصوصی یگذارید تماس بگیریم چون شما تو نظر سنجیتون نظر خصوصی نداشتیو نتونستم شمارمو بگذارم .
سان شاین

از دیار نجف آباد گفت...

سلام
نه دیگه این یکی رو نشد.... میخوای بگی رفتی ایران نیمخوای از تجربیاتت برامون بگی... ببینی که خونه تغییر نکرده؛ آدمها تغییر نکردند؛ افکار تغییر نکردند و .... و این وسط خودتی که هزاران تغییر کرده ای؟؟

بهرحال امیدوارم بهتون خوش بگذره... ولی قشنگی خوندن خیلی از تجربیات و دیده ها و شنیده ها، به تازگی اونهاست.... این یعنی ما رو فراموش نکن.

سفر سبز و پراز خاطرات زیبایی داشته باشید. بدرود

آبتین گفت...

سلام.

خوش باشی

کاسنی! گفت...

llن دلم سفر به کشورهای خارجه می خواد :--))))

sunshine1276 گفت...

مریم گلم سلام این شماره که به من دادی 11 رقمیه درسته؟
سان شاین

مریم گفت...

آکو جان
فکر کنم ذهن آدم اتوماتیک قسمتهای بد رو حذف می کنه تا خوش باشه برای خودش. از ایران هم سعی خودمو می کنم ببینم چی میشه.

آرش جان
خیلی عالی گفتی ها..چند بار خوندم و هر بار خوندم کیف کردم.زندگی یعنی تغییر:)

سارا جون
آره می خواهیم اواسط مرداد بریم ایران. برای ایران اومدن باید حداقل یک ماه آدم وقت داشته باشه و برای ما که بچه مدرسه ای داریم فقط تابستون میشه.

غزلک جان غزلک
مرسی لطف داری عزیزم

محمد جان
آاااای برادر کجاییی؟ چقدررررر دور شدی؟:))

مریم جون
پستهاتو خوندم که نوشته بودی تو خونه هم گرمه .. یعنی کولر جواب نمی ده؟ احتمالابه زودی بهتر میشه هوا.

امیر حسین جان
:)) جدی می گی؟ هست؟:))

ترانه جان
شوهر من هم کلاس زبانشو تو تورنتو دوست داشت می گفت کاش می شد یک سال می رفت همون کلاسها رو. این محله ها یی که ما در رفت و آمدیم خیلی ایرانی زیاده حتی به نسبت دو سال پیش.

محمد رضای عزیز
همش درست ولی حالا چرا گرم شدن هوا تقصیر منه؟ :))

غریبه جان
آره درسته فکر کنم این محله ها ایرانی نشینه کلا.

سان شاین جان
شماره با یک اولش میشه یازده رقم.ولی فکر کنم یک رو لازم نباشه بگیری.

از دیار نجف آباد آقا حمید عزیز
حتما هم ما تغییر کرده ایم و هم دوستا و آشناها تو ایران. حالا این تغییرات مشترکات رو کم کرده یا زیاد نمی دونم! باید برم ببینم.

آبتین عزیز
سلام. خوبین شما؟ من فکر کنم تابستون پارسال از شما کامنت داشتم .. آدرس وبتونو هم یادم رفته بود الان دوباره سرزدم و چند تا پست آخرتو خوندم.

کاسنی عزیز
مسافرت خیلی خوبه. اگه می خوای خیلی خرج برنداره برو ارمنستان. خیلی خوش می گذره بعضی بدی های ترکیه هم نداره.

سان شاین جان
آره عزیزم یازده رقم درسته. یک اولشو نگیر.

Saeed گفت...

سلام. آدرس جديدم:
shalgardanism.blogfa.com

درباره من

Fort McMurray, Alberta, Canada
آن‌ها که مرا می‌شناسند، می‌دانند اگرچیزی به دلم بنشیند با دیگران تقسیمش می‌کنم. آخر در میان این همه زشتی، چه خوب است وقت بشود هر چند روزی یک بار، هر آن‌چه چنگی به دل زده است را آدم جایی بگذارد برای پیشکش...