۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۷, جمعه

ونزوئلا نسخه دوم ایران یا بالعکس

گفته بودم این شهر ما پایتخت دوم ونزوئلاست؟ یعنی از هر 10 تا غیر کانادایی تو این شهر نه تا نباشه هفت هشت تاش حتما ونزوئلاییه و اینها غیراز شباهت ظاهریشون به ایرانیها عجیب سرنوشت مشترکی با ما دارند... چند سال پیش در انتخابات رییس جمهوریشون تقلب میشه ( همشون میگن تقلب بوده من چه می دونم والله) بعد هم آقای چاوز برای بار دوم میشه رییس جمهور و مردم هم میریزن تو خیابون و تظاهرات و بعد هم اعتصاب. ولی در نهایت سرکوب میشن و همه کسایی که در اعتصاب شرکت داشتن از کارهاشون اخراج میشن. بعد هم می دونین که صنعت نفت صنعت اصلیشونه اونا هم شاکین که دولتشون پول نفتو میریزه تو جیب کوبا ..خلاصه بعد از جریان انتخاباتشون خیلی هاشون با ویزای کار اومدن اینجا و موندگار شدند.
کلا آمریکای جنوبی ها آدمهای خونگرم و دوست داشتنی هستند من چند تا دوست ونزوئلایی و یه دوست برزیلی و دو دوست پرویی دارم .ولی چیزی که می خوام بگم اینه که اینا یه فرق اساسی با مادارند.. هرچی ایرانیها در خارج چشم ندارند همدیگرو ببینند و همه از هم بدشون میاد و اگر هم ارتباطی باشه پر از چشم و هم چشمی و افاده و لوس بازیه ؛ این ونزوئلایی ها که من دیدم کامیونیتی قوی و خوبی دارند. همه با همند . الان تو این شرکتهای اینجا تا اونجایی که بتونن همدیگرو ساپورت می کنند و خیلی خوب کار گیر میارن. نمی دونم علت اینکه ایرانیها با هم خوب نیستند چیه؟ یکی می گفت به خاطر شرایط پنهانکاریه که تو ایران حاکمه. همه باید تو محیط کار یه جور باشند وتظاهر کنند در صورتی که ممکنه در خانواده و مهمونی و معاشرتهاشون جور دیگه ای باشند. این ما ایرانیها رو از هم فراری کرده و همه همدیگرو رو به چشم دشمنی می بینیم که می خوان سراز کارمون در بیارن یا احیانا زیر آبمونو بزنن.

۶ نظر:

sunshine1276 گفت...

مریم جان رئیس جمهور ونزولا یکی ازافرادی که من ازش متنفرم خیلی به ایران ضربه زده .
رضا

غزلک گفت...

بله اتفاقا ایشون مادام العمر هم رئیس جمهورن کلا!

خب فرهنگ ما هم اینطوریه دیگه. از زیر آب زدن و دیدن مشکلات بقیه لذت میبریم!

The Godfather گفت...

سلام دوست عزیز این دومین نظر بنده است.من از چندتا رهبر تو دنیا نفرت دارم و دارم نقشه ترور این افراد را طراحی میکنم:
1-ا.ن
2-خ.ر
3-هو جین تائو
4-هوگگگه چاوز
5-ولادیمر پوتین

بهتره با این دوستای ونزوئلاییت جمع شین و یک انقلاب مخملی! در امریکای لاتین راه بندازید.
تمام.

محمد گفت...

ایرانیها تو طول تاریخ هم از همین موضوع خیلی ضربه خوردن.خیانت و خودخواهی افراطی!

مگه تو همین ایران نیست! مردم رو ول کنی اکثرا تو خیابون همدیگه رو جر میدن. اعصاب ندارن. نمود بارزشم تو رانندگی مردم مشخصه!

راستی دوست مکزیکی نداری! مکزیکیا هم باید خیییییلی باحال باشن.)

مریم گفت...

sunshine1276-رضای عزیز
خود ونزوئلایی ها هم خیلی ازش بدشون میاد.

غزلک جان
آره مثل اینکه طرف بعد از اون تقلب معروفش یه کاری کرده مادام العمر هم رییس جمهور باشه.
در مرد فرهنگمون نمی دونم. فکر کنم پنهان کاری و تظاهر خیلی داره اذیتمون می کنه. هیچ کس خودش نیست.

گادفادر جان
ونزئولایی ها خیلی دل پرخونی دارند از این وضعیت. بدتر از ما تا میان از وضع کشورشون بگن اشکشون درمیاد.

محمد عزیز
اتفاقا دوست مکزیکی هم دارم. مشکل من اینه که این دوست مکزیکیم با اون برزیلی همش دارند از فوتبال حرف میزنن:))

محمدرضا گفت...

جالبه شباهت ونزوئلا و ایران... خوشم میاد از چاوز بابت اینکه احتمال زیاد خوب داره میچاپه رئیسی ما رو!!!

درباره من

Fort McMurray, Alberta, Canada
آن‌ها که مرا می‌شناسند، می‌دانند اگرچیزی به دلم بنشیند با دیگران تقسیمش می‌کنم. آخر در میان این همه زشتی، چه خوب است وقت بشود هر چند روزی یک بار، هر آن‌چه چنگی به دل زده است را آدم جایی بگذارد برای پیشکش...